Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Absolution pt. 2 (Låtskisse, rough mix)


Christopher S

Anbefalte innlegg

Regner med du er åpen for, og ønsker innspill? Personlig, er jeg ikke så stor fan/gått litt lei av den type intro du har valgt: Gitarriff med cleadlyd->trommer og vrenggitar kommer inn litt->trommer og vrenggitar kommer inn for fullt, mens cleadlydåpningsriffet fortsetter. Jeg synes som regel det er en kjedelig måte å starte sanger på, men det avhenger jo også mye av hvor fett (man synes) riffet er. Når det er sagt, så elsker jeg vrenglyden du har skrudd. Grisefett i mine ører. Ellers synes jeg kanskje låta, eller nærmere bestemt riffene og akkordene, blir litt ensidige i lengden. Det hjelper med breaks og ulike partier, men skulle gjerne blitt bydd på noen akkordmessige overraskelser. (Vanskelig å forklare bedre, med mitt noe begrensede låtoppbygningsfaglige ordforråd). Uansett, alt sett under ett, du gjør deg på ingen måte bort med denne låta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innspill er helt lov. Setter pris på ærlige meninger!

Oppskriften på introen er ikke ny, men det er en oppskrift jeg har sansen for. Skjønner dog godt at du ikke er blodfan av den!
Når det gjelder akkordmessige overraskelser, er det faktisk litt begrensete hva jeg "kan" gjøre. Denne låta er en del av et konseptalbum, dermed har det vært førsteprioritet å holde meg til tema, gjenbruk av melodi/stemning, partier, fraser, osv.
Man skal allikevel ikke se bort ifra at akkorder kan voices annerledes, i tillegg vil det også komme vokal som i praksis kan gjøre enorm forskjell. Nesten alle akkordene er jo kjønnsløse (5'er akkorder), så vokalen får stort ansvar i å fylle ut og "lage akkorder" med kompet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.