Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gibson SG 50's tribute


Birk

Anbefalte innlegg

Vurderer ny (eller brukt) SG.

Hvordan er disse i 50's tribute serien til Gibson i forhold til standard og special?

Tenker på hvordan kvalitet på bygg og hvordan de låter.

Nei, jeg har ikke mulighet til å teste akkurat nå, så det hadde vært artig å høre om noen her inne har testet de :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror du må tror du må prøve, du vet om modellene selv, og når det gjelder selve byggekvaliteten er de største forskjellene på modellene du nevner er nok at de har forskjellige pickups, standard har block inlays (som ser villt mye bedre ut enn dot inlays), binding langs halsen, en "blankere" finish, i noen tillfeller andre knotter og at tributen kommer vel uten plekterbrett hvis ikke jeg husker helt feil? ( :/ ) men selve byggekvaliteten og treverket tror jeg ikke det er så stor forskjell på. Her tror jeg du må prøve, og finne ut hva DU liker best å spille på. Det er det eneste som teller, og det er det bare du som kan finne ut av ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Magnus_SB, jeg vet jeg må prøve sjøl for å bestemme meg., men det er vansklig når jeg er stuck ute i nordsjøen på supplybåt...

Tenkte kanskje det var greit å høre om andre hadde erfaringer med disse, og siden dette er norges største gitarforum at det kanskje det var rett plass å spørre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Magnus_SB, jeg vet jeg må prøve sjøl for å bestemme meg., men det er vansklig når jeg er stuck ute i nordsjøen på supplybåt...

Tenkte kanskje det var greit å høre om andre hadde erfaringer med disse, og siden dette er norges største gitarforum at det kanskje det var rett plass å spørre ;)

Ja, det er helt riktig av deg å spørre her, mente absolutt ikke å si at det var feil av deg og spørre eller noe hvis det ble oppfattet slik ;)

http://evenstadmusikk.no/index.php?main_page=product_info&cPath=400&products_id=16271 eldre modell kanskje? Kan ikke så mye om Gibson dessverre!

hmmm, det der er vel en special. Den har en slags mattere finish, dot inlays, ikke inlay på headstocken, ikke binding langs halsen, og litt dårligere pickuper enn standard tror jeg, men ellers er den ganske lik :) det går mest på utseende, og kvalitetsfølelsen ( synes jeg da... :) )

Endret av Magnus_SB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er helt riktig av deg å spørre her, mente absolutt ikke å si at det var feil av deg og spørre eller noe hvis det ble oppfattet slik ;)

hmmm, det der er vel en special. Den har en slags mattere finish, dot inlays, ikke inlay på headstocken, ikke binding langs halsen, og litt dårligere pickuper enn standard tror jeg, men ellers er den ganske lik :) det går mest på utseende, og kvalitetsfølelsen ( synes jeg da... :) )

Den er god!:-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har vel ikke landa sjappene her til lands helt enda, såvidt jeg har skjønt.

Litt fysen på en sånn 50s selv, som et litt annet alternativ til stratene...

Med den ræva kvalitetskontrollen Gibson har, så kan en vel faktisk risikere å gå seg på et knalleksemplar... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.