Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Humbucker pickups til SSS strat


Gneiss

Anbefalte innlegg

Hvordan skal en tonekontroll hjelpe her da? Skulle jeg fått velge kun en gitar til tyngre musikk, så bør den ha en humbucker i bridge. Mange bøkkere låter skamfett splitta. Derfor jeg har plukka ut EMG'ene i ATX og installert Seymour Duncans med split på begge humbuckerene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste ikke annet en trådtittel, det var litt teit. Jeg så "hb til sss strat", fikk ikke med meg metalldelen. Sørg i alle fall for å finne deg en mikk som splitter godt. Mikkene i PRS DGT låter veldig gromt splittet.

Jeg synes fortsatt hb i strat er en tonal skandale. Men ser at du kanskje "trenger" det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en 2007 eller 2008-modell Deluxe som jeg synes å erindre at var routet for bucker. SA med SPC er helt konge til soloer o.l. men jeg drar fram Les Paulen med en gang jeg skal riffe powerchords. Rett og slett ikke nok trøkk i bunn. Og dette er med en Orange amp som låter gromt på gainkanalen.

Endret av M55ikael
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste ikke annet en trådtittel, det var litt teit. Jeg så "hb til sss strat", fikk ikke med meg metalldelen. Sørg i alle fall for å finne deg en mikk som splitter godt. Mikkene i PRS DGT låter veldig gromt splittet.

Jeg synes fortsatt hb i strat er en tonal skandale. Men ser at du kanskje "trenger" det.

Hva er galt med å være litt uortodoks innimellom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes sc-bridge gjør hele stratlyden.

For det andre liker jeg gitarer som låter helhetlig og som én. Jeg synes humbucker i strat ødelegger for det.

Jeg forstår at ikke alle tenker det samme som meg. Likevel presser jeg på min mening, i god forumstil! Jeg har allerede innrømmet at hb kanskje er den beste løsningen for denne karen, til og med foreslått en!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ikke at folk hadde svart, men fikk sjekka ut hvordan det såg ut under plekterbrettet da jeg skifta plate. Funker fint å sette inn en humbucker her ser det ut til (kuttet til HSH), men humbuckerprosjektet ser uansett ut til å måtte vente litt pga pengemangel for øyeblikket :D

Om det passer eller ei blir vell en smaks-sak :P. Tenker ikke det ødelegger noe med HB, vil heller ha killer-lyd og ofre sss-"looken".

Fenderinside.jpg

Skifta fra Pearl Red (standard) til Pearl black som jeg kjøpte billig på ebay. Får evt kutte ut til humbucker size når jeg får råd. Kan umulig være voldsomt stress...

Fenderpearlblack.jpg

Endret av Gneiss
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.