Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Humbucker pickups til SSS strat


Gneiss

Anbefalte innlegg

Noen som vet om noen gode "singlecoil"-sized humbuckers som kan passe inn i en SSS strat? Digger stratocasteren min og har ikke råd til å kjøpe meg en dedikert metal-gitar, så jeg vurderer å kombinere ved å kjøpe ny bridge-pickup, helst noe som tåler røff high-gain lyd ala bare-knuckle, men som altså får plass i en SSS-strat.

Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styr unna Hot Rails, den høres ut som om du har en wah stående i midtposisjon til enhver tid... Mellomtone er vel og bra det, men så honky lyd som den pickupen leverer skjønner jeg ikke at noen orker å spille med :P

Du kan jo prøve EMG-SA singlecoils pluss en EMG-SPC midboost. Den tar deg nesten inn i buckerland når det gjelder output, og med riktig amp låter det PANSER med higain :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville kjørt på med HSS! Bruker mest hals og mid-posisjon på coilsa på stratten selv, så jeg hadde nok klart meg med en humbucker i bridge. Blir jo ikke noe særlig mer allsidig enn det.. :) Sjekk ut GFS, de selger masse gitardeler og sender til Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt på det å bytte plekterbrett, men trodde kanskje selve utkuttet i gitaren var formet etter 3 singlecoils.

Hvis du forteller oss hva slags Strat det er så kan vi kanskje svare på det :) Ellers er det jo bare å dra frem Dremelen...

Endret av Aphelion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en american deluxe strat (2011 modell i think). Men ja, hadde vært meget aktuelt å bare skifte plekterbrett å kjørt på med en vanlig humbucker i bridge. Hadde fått det beste av to verdener :P

Edit: skal sjekke ut GFS ;)

Og jeg skal uansett skifte til tjukkere strenger (så den må justeres etterpå) og skifte plekterbrett, så jeg finner snart ut hvordan det ser ut på undersiden.

Endret av Gneiss
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror, uten å være sikker, at Am. Deluxe er routet for HSH :) Da er det bare å klemme i vei. Men sørg for å få deg en bucker som ikke bare kan splittes, men som låter bra splitta, så du ikke ofrer den herlige lyden i posisjon 2 :)

Smell inn en push/pull-pot for coiltap, så har du alle Strat-lydene PLUSS mulighetene du får med en bucker (ballpark-ish)!

Endret av Aphelion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror, uten å være sikker, at Am. Deluxe er routet for HSH :) Da er det bare å klemme i vei. Men sørg for å få deg en bucker som ikke bare kan splittes, men som låter bra splitta, så du ikke ofrer den herlige lyden i posisjon 2 :)

Smell inn en push/pull-pot for coiltap, så har du alle Strat-lydene PLUSS mulighetene du får med en bucker (ballpark-ish)!

Min Deluxe er badekarroutet, men er en '04-modell. Mulig de har gjort om på de i låpet av de siste ni årene.

Det enkleste er å skru av plekterbrettet og ta en titt innunder, så ser du fort hva som gjelder. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.