Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD - partsomastahstratocastah!


fender77

Anbefalte innlegg

Endelig! Etter venting, mikking med deler og lodding, er den nye player-straten min oppe! Ingen kompromisser ift mine behov.

Specs:

Hals: quartersawn maple, slab rosewood fretboard, 6100 SS bånd, 9,5 radius og 59' roundback profil (tjukkas-hals).

Kropp: Or i fargen sonic blue - 4.0 lbs

Stol: supervee bladerunner

Pickups: lollar dirty blackface ( blackface - blackface - special s)

Ellers er det gotho vintage tuners, mint green pickguard, pergament knotter, offwhite/pergament pupcovers, schaller straplocks, graphtech tusq Xl nut.

Litt mikking under byggeprosessen ble det dog, et bor som knakk i hullet til feste av stemmeskrue, hull til tremoloen som var ferdigborret for store (fikset med tilspikkede fyrstikker og lim) samt kroppen fikk seg et par kakk her og der. Spillbarhet og lyd er uansett på topp. Halsen er perfekt. Ingen dødpunkter eller buss what so ever. Nutta skal jeg vurdere å pusse fra undersiden for å få den hakket lavere, men vår samtidig litt digg med noe høyde ( langt i fra ubehagelig).

Men nå er det natta:)

post-10092-0-62962700-1368484398_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NB! Hvis du har strengetrær kjøpt fra Warmoth, så er skruen av aluminium. Det var den ihvertfall på mine. Og en halv skrue sitter igjen i hodet på gitaren.Den brakk som smør da jeg skrudde den inn. Hvis du har slike og ikke har montert enda så finn en annen skrue.

Gratulerer med gitaren. Bilder?

Endret av entoneskala
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker! Ja, jeg burde vel kanskje ha brukt noe annet enn fyrstikker, men det ble faktisk bra, men det er vel takket være limet. Stolen sitter i hvertfall dønn fast. Men da skjønner du sikkert også at jeg er langt i fra noen gitarbygger! Jeg må dog skryte litt. Har aldri loddet før, men etter en kjapp telefonsamtale med en kompis av meg, guru sådann, så kjøpte jeg loddesaker. Prøvelodda litt først på noe skrap jeg hadde, og så satte jeg i gang. Ble ikke noe søl:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, da får jeg prøve med noe kraftigere skyts om jeg må vedlikeholde festet til stolen!

Har laget skikkelig problemer for gutta på fender cs når de en gang i fremtiden skal reprodusere straten min:-D.

Takker, detta blir ei fjøl jeg kan ta med ut på spilling uten å være redd for 'skjønnhetsflekker'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men hot rod deluxen min i snakeskin med celestion vintage element får duge! Drømmer dog om en Dr. Z stangray, men det får bli i neste liv. Siste finish nå blir en liten headstock-tekst med sølvtusj og klarlakk, samt gjøre nutta en nano-inch lavere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.