Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Trigging av hihat cymbal på Roland el-sett i Superior Drummer 2.21


Stormshadow2k

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg sliter VELDIG med å få hihat'en på TD-15kv settet mitt til å trigge riktig på Superior Drummer 2.21.

Har funnet et forum med en veldig god og detaljert guide, men til ingen nytte. Er det noen der ute som kan dele sin preset med meg hvor hihat trigges slik den skal?
Så kan jeg bygge min egen preset rundt det.

Det er snakk om mapping'a. Klarer ikke mappe alle hihatens ulike posisjoner og trykkflater. (Lukket, delvis åpen, åpen, choke, etc...)

Vedkommende som kan hjelpe vil bli nevnt i mitt testamente! *Desperat*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke GM-mapping da ??

GM-mapping? Hvis du tenker på presets for mapping i SD2 så finnes de, og jeg bruker den for "Digital Set" som utgangspunkt. Den mapper hele settet fint, men den mapper derimot IKKE hh'en skikkelig, så jeg må gjøre det manuelt for den cymbalen. Har du en preset med hh ferdig mappet ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

General Midi , for addictive drums var det tidlig et helvette å få det rett. Etterhvert la de til general midi map til softwaren, og problemet var løst. Jeg har dessverre programmet du snakker om, men det handler jo om å finne en patch som støtter gm, velge gm både for inn og ut av software og trommesett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.