Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Jordingsfeil i Les Paulen min?


Anbefalte innlegg

Nå har jeg testet på tvers av flere pickupsett, og jeg får mye støy så lenge jeg ikke tar på brua, strengene eller potene.

Det eneste jeg kan mistenke nå er at vaieren fra brua som gir jording er løs, den har veldig mye bevegelse i hullet den kommer ut av.

Har noen vært borti noe lignende? Eventuelt, andre forslag til hva som kan forårsake det? Det skal nevnes at jeg bor i gammel leilighet og med det ikke har tidenes mest habile elektriske anlegg, så det er ikke umulig at strømmen her har noe med det å gjøre, jeg har ikke fått testet gitaren i øvingslokalet på en god stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg har også loddet noen, men du vet selv med 50-50 sjangs så fåkker en det til i ny og ne :D. Det var ihvertfall en helt avsindig forbedring når jeg fikk snudd koblingen.

Ville gått gjennom noen eliminasjons-skritt som å teste med andre kabler, andre forsterkere, andre vegguttak o.l.

Hvordan/når oppsto problemet? Etter bytte av pickup?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sjekka akkurat med en annen humbucker-gitar, samme støyen. Den gitaren er stock, så jeg kan vel anta at det ikke er noe galt med den. Da er det nok noe hos meg som forårsaker det. Det kan jo også være kjipe komponenter i begge gitarene, men LPen er jo potene CTS, riktignok med ganske tynne ledninger, men det burde vel ikke være et problem.

Jeg trenger et multimeter forøvrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.