Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NAD engl screamer!


Anbefalte innlegg

fikk idag en engl screamer 50 combo som jeg bytta til meg! er superfornøyd med byttet, dette må være den mest allsidige ampen jeg har prøvd, takler alt fra bruttal metal til nydelig clean! men, jeg skulle hatt en pedal for å stramme opp vrengen litt, så det blir litt mer tight, er det noen her som kan anbefale meg noe? har ikke greie på pedaler i det hele tatt! er fint hvis det ikke koster en nyre :P skal prøve å få tatt et bilde ller 2 av ampen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer. Hadde ein slik før, og det var kul amp det. Bruker sjøl TS9 eller ein BB Preamp med drive på 0 for å tighte opp litt. Men meiner å huske at Screameren var ganske så tight uten pedal foran også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er et lite problem med ampen, den har en ganske solid sprekk i øverst i høyre hjørnet, å den går helt igjennom treverk og alt, den er ca 10cm lang, å hele ampen kjennes løs ut, er dette noe som kan fikses? eller må jeg få tak et nytt kabinett fra Engl?

edit: bilde

blabla.jpg

det ser ikke så gæli ut på bilde, men den er sprukket tvert igjennom langs hele greia.. :(

hvor mye vil det evt koste å få fikset en sånn skade?

Endret av Dead Theory
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger vel bare ei skrue og en skrutrekker/drill?

Smell den inn fra siden og vips - problem solved. Hadde ikke giddet å styre med bytte av kabinett og slikt. ENGL er hverken 'boutique', vintage eller samleobjekt...

Ev. kan du se om det er plass til en liten kloss innvendig, som du skrur fast i både topp- og side-plata (fra innsiden). Slik fikset jeg en skrøpelig Fender Bassman 50 jeg restaurerte (kosmetisk) for en mannsalder siden. Funket fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har tenkt tanken, dette er antageligvis posten sin feil, ifølge selger ihvertfall, å jeg forventa en amp i god stand, så det er litt surt.

er også derfor jeg er ute etter å få vite sånn ca hva det ville kostet å få fiksa den.

Endret av Dead Theory
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er en forsikringsak så blir det annerledes ja. Om du får noe dekket så kjør på og fiks nytt kabinett. Om ikke så er dette en 'easy fix' som ikke nødvendigvis forringer pris ved et ev videresalg om det gjøres pent.

Tipset om med en kloss i vinkelen mellom topp- og ende-plate er verdt å sjekke ut uansett, så har du i det minste sikret kabinettet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.