Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Dali 104 - lite bass i den ene høyttaleren

Aphelion

Anbefalte innlegg

Merket nå at det er litt lite bass i den ene av mine gamle trofaste Dali 104. Tenkte først at det kunne ha noe med akustikken her i stua å gjøre, men når jeg kjenner på elementet så beveger det seg vesentlig mindre enn det andre. Det samme skjer når jeg bytter om på kablene også... Kan det være delefilteret som har tatt kvelden? Er dette verdt å fikse, eller er det bare å hive dem og kjøpe nytt? :P

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet du at det er høyttaleren og ikke forsterkeren? Forsøkt å kople om høyre og venstre høyttaler og sett om problemet følger høyttaleren eller utgangen på forsterkeren?

Har prøvd, burde kanskje skrevet det mer spesifikt i førstepost :P

Åpna høyttaleren nå, det eneste som møtte meg var masse bomull og et par kabelsko som var rene og pene...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En annen mulighet er at den er "lettsprengt". Dvs at spolen subber litt, men ikke så mye at det lager typiske "sprengt"- lyder med klirring og det hele Man kan i enkelte tilfelle høre dette ved å legge hånden på ene siden av membranen, presse lett til den siden man har lagt hånden på, og bevege membranen inn og ut. "Kraser" det da, er det fare for at spolen tar større plass enn det den skal gjøre. :)

Sånne Dalier er det vel ikke umulig å få tak i nye elementer til. Det er små fine høyttalere.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

MEH. Jeg surra, jeg trodde jeg hadde prøvd å bytte om på kanalene. Prøvde igjen nå, og da var problemet på motsatt side gitt :P Velvel, det er en forsterker jeg har på lån, så da får jeg vel leve med det til jeg får min gode gamle NAD tilbake fra service! Hahah :rolleyes:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Siste aktive tråder

• Boss RC-2 og RC-3 kan også lagre loops.
    • Er vel ikke mange av de enkle looperne som lar deg lagre loopene? Den nye Ditto+ gjør det, men vet ikke hva den havner på prismessig.
    • Jeg synes det er greit å kunne lagre loopen! Ditto kan ikke det.. Har brukt Boss sine, og foretrekker RC-30 pga 2 switcher. 
    • Jeg har digitech jamman express og er fornøyd med den. Den er enkel å bruke. Har personlig ikke testet ditto sin variant, så om den er bedre skal jeg ikke si noe om. Om det er en basic looper uten noe ekstra du er ute etter er vell digitech eller ditto to gode alternativer. 
    • TC Electronic Ditto er vel stort sett bransjestandard hvis man bare skal ha noe enkelt som fungerer bra. Jeg mener ikke man trenger flere knapper hvis man bare skal leke seg hjemme, men hvis den skal brukes live er det nødvendig. Steget opp kan være Boss RC-1. Den har samme funksjonalitet som Ditto, men kan koble på en ekstern pedal for å gjøre operasjonen litt enklere. Den har også en kjekk lysindikator som viser hvor du er i loopen, og om du spiller inn eller spiller av. Jeg har eid begge disse og var fornøyd med begge. Jeg oppgraderte fra Ditto til RC-1 fordi jeg trengte stereo, men ellers har jeg ingenting å utsette på Ditto. Digitech Jamman Express fungerer også på akkurat samme måte, men den har jeg ikke testet selv. Skal være like god som konkurrentene, såvidt jeg har hørt.
  • http://www.BILDELERstore.co.no

• Støtt driften av GitarNorge

• Https://Www.AutoDELER.co.NO
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.