Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ønsker forslag til liten backup-amp (kun topp)


umy

Anbefalte innlegg

Heisan

Jeg ønsker forslag til en liten backup-amp, må kunne brukes både i øvingslokalet og live.

krav:

- kun topp, ikke combo.

- må minimum være halvrør (rør i preamp), da jeg bruker ulike pedaler til å dytte rør inn i ulike vreng-nivåer.

- må ha fx-loop

- bør være liten, slik at den lett kan dras med på gig.

- bør være i den billige enden av pris-stigen.

- må ha både pre og power-amp.

trenger ikke å ha hverken effekter eller flere kanaler.

idag bruker jeg en marshall JCM 800 2203, sikkert kjent for de fleste, men dette er altså en 100w rockeklassiker.

Denne dytter idag et 4x12" marshall 1960ax

Jeg skjønner selvfølgelig at det jeg er ute etter ikke kommer til å måle seg med denne, men det skal være som jeg skriver: en backup-amp.

køl på med forslag :)

Endret av umy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva du legger i den billige enden av prisstigen, eller hvor høy effekt du trenger, men H&K Tubemeister 18 ligger rett over 5k og låter dritfett.

Om du vil ha noe enda billigere så er jo Marshall Haze15 en ganske kul amp, koster en tusenlapp mindre. Evt Ibanez TSA-15 som er enda billigere. Denne låter ganske kjipt alene, men enormt fett når man booster den med pedaler. Har også ganske bra clean headroom til å være en 15watter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var bevisst at jeg ikke var presis på hva jeg legger i billig, da jeg ville ha inn flere forslag :). men Ibanezen var jo ikke så dum. låt kult. Jeg har sjekket ut marshallen fra før, men den har ikke fx-loop desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.