Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitarist søker band - Trondheim


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er en 32 år gammel gitarist som lenge har tenkt på å starte opp band igjen. Jeg har spilt gitar i drøyt 20 år, men synger fremdeles ikke. Det er 15 år siden sist jeg spilte i band, så det er litt rust i fingrene enda. Søker etter likesinnede for å starte opp band med konseptet "rusten metall". Selv er jeg lead-gitarist, og akter ikke å ta rollen som rytmegitarist eller deltidsvokalist. Musikere som inspirerer min spillestil er blandt annet:

  • Slash
  • Eddie Van Halen
  • Steve Vai
  • Paul Gilbert
  • Jimi Hendrix
  • Marius Muller
  • Nuno Bettencourt

Noen teoretiker er jeg ikke, så spillestilen min er nok mest i retning av Slash´. Selv om det er årevis siden jeg covra noe nytt spiller jeg fremdeles moro av gamle helter som:

  • GNR
  • Led Zeppelin
  • Deep Purple
  • Iron Maiden
  • Steve Vai
  • mange fler

De siste 10-12 årene har det vært mest øving, og noe låtskriving. Er en kreativ sjel med masse riff og stasj på lager. Ingenting inspirerer som en god jam! Noe bandlokale sitter jeg ikke på. Har det jeg trenger av gitar-utstyr, og sverger til en av mine Les Paul´er, eller Ibanez Jem 7Wh når jeg skal leke litt teknisk. Musikkteori er ikke min sterke side da jeg alltid har fulgt prinsippene til Slash og Adrian Smith: "Play what the f... feels right".

Til daglig jobber jeg som IT-arkitekt, har familie og stasjonsvogn. Har også en rytmegitarist/vokalist samt en keyboardist/vokalist som er keen på å være med i prosjektet. I hovedsak er det musikksmak, kjemi og moro med instrumentene som er viktig. Vi må skrive låter, og covrer for moro skyld. Har ingen planer om verdensherredømme selv om det hadde vært hyggelig. Da jeg hverken har langt hår, nagler, eller lever på kanten ønsker jeg å finne likesinnede. Du må selv ha det utstyret som behøves, og gjerne sitte på øvingslokale. Det jeg leter etter er:

  • Bassist
  • Trommeslager
  • Vokalist/rytmegitarist

Ta kontakt via mail (thomas@elviranett.com) så tar vi det derfra. Du må ha spilt noen år, og være tydelig på at det er moro og sosialt fokus rundt musikken som gjelder. Jeg ønsker at alle som "går videre" møtes for å vurdere kjemi og målsettinger slik at ingen legger i noen ressurser uten mening.

Endret av Thomas - Les Paul head
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.