Gå til innhold
  • Bli medlem
Thomas - Les Paul head

Gitarist søker band - Trondheim

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er en 32 år gammel gitarist som lenge har tenkt på å starte opp band igjen. Jeg har spilt gitar i drøyt 20 år, men synger fremdeles ikke. Det er 15 år siden sist jeg spilte i band, så det er litt rust i fingrene enda. Søker etter likesinnede for å starte opp band med konseptet "rusten metall". Selv er jeg lead-gitarist, og akter ikke å ta rollen som rytmegitarist eller deltidsvokalist. Musikere som inspirerer min spillestil er blandt annet:

• Slash
  • Eddie Van Halen
  • Steve Vai
  • Paul Gilbert
  • Jimi Hendrix
  • Marius Muller
  • Nuno Bettencourt

Noen teoretiker er jeg ikke, så spillestilen min er nok mest i retning av Slash´. Selv om det er årevis siden jeg covra noe nytt spiller jeg fremdeles moro av gamle helter som:

• GNR
  • Led Zeppelin
  • Deep Purple
  • Iron Maiden
  • Steve Vai
  • mange fler

De siste 10-12 årene har det vært mest øving, og noe låtskriving. Er en kreativ sjel med masse riff og stasj på lager. Ingenting inspirerer som en god jam! Noe bandlokale sitter jeg ikke på. Har det jeg trenger av gitar-utstyr, og sverger til en av mine Les Paul´er, eller Ibanez Jem 7Wh når jeg skal leke litt teknisk. Musikkteori er ikke min sterke side da jeg alltid har fulgt prinsippene til Slash og Adrian Smith: "Play what the f... feels right".

Til daglig jobber jeg som IT-arkitekt, har familie og stasjonsvogn. Har også en rytmegitarist/vokalist samt en keyboardist/vokalist som er keen på å være med i prosjektet. I hovedsak er det musikksmak, kjemi og moro med instrumentene som er viktig. Vi må skrive låter, og covrer for moro skyld. Har ingen planer om verdensherredømme selv om det hadde vært hyggelig. Da jeg hverken har langt hår, nagler, eller lever på kanten ønsker jeg å finne likesinnede. Du må selv ha det utstyret som behøves, og gjerne sitte på øvingslokale. Det jeg leter etter er:

• Bassist
  • Trommeslager
  • Vokalist/rytmegitarist

Ta kontakt via mail (thomas@elviranett.com) så tar vi det derfra. Du må ha spilt noen år, og være tydelig på at det er moro og sosialt fokus rundt musikken som gjelder. Jeg ønsker at alle som "går videre" møtes for å vurdere kjemi og målsettinger slik at ingen legger i noen ressurser uten mening.

Endret av Thomas - Les Paul head

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Lignende innhold

• Av ErlendB
      Hei!
      (Usikker på hvor jeg skulle legge denne. Moderator får flytte til egnet emne hvis det blir feil)
      Bandet mitt har skiftet navn og vi mangler logo. Bandet heter Hypoxic. Lurer på om det er noen der ute i forumet som kan lage logoer eller kjenner noen som kan. 
      Logoen som ønskes er type thrash metal, kun skrift. Har laget et kollasj med referanser hvis noen eventuelt har lyst til å prøve seg pro bono.
      Hvis noen her med dette profesjonelt eller kjenner noen som gjør det og ønsker betaling kan vi diskutere dette

• Av Kike Pino Martinez
      Hei alle sammen!
      I am Kike, a Spaniard in his 30s living permanently in Bergen. I am a bass player/singer and would like to join a rock/punk/metal band in Bergen area or form one from scratch. I have been playing for about 20 years in various bands in Spain and UK, ranging from rock or HC-punk to thrash, death and black metal (always at amateur level). My preference at the moment is to play old school metal/punk, or some raw rock and roll in the vein of Motorhead (Rickenbacker till death! ). But I am also open to other options!
      I leave here my last band in Spain, 80s metal/punk, if someone wanna know the kind of stuff I was into.
      https://losputosarkada.bandcamp.com/
      Drop me a line if you are interested! Cheers!
    • Av Ca3ne
      Hei, jeg hjelper en venn med å nå ut til så mange som mulig.
      Han heter Jack Doolan, og er en erfaren gitarlærer fra London, der han underviser i alle aldre og sjangre. Innenfor rimelighetens grenser kommer han gjerne hjem til deg for undervisningen, men detaljene avtaler dere selv. Han har et tett program til tider, da han synger og spiller i det London baserte bandet Cypher 16, men han ønsker å starte opp også her, så tider for undervisning finner dere ut av. Du kan selv lese på den nyopprettede siden hans, eller søke på bandet om du er interessert. En gylden mulighet til å lære av noen som faktisk driver med det!
      Han kontaktes via mail på doolan.jd@gmail.com
      eller på facebook. Under er adressen til facebooksiden hans.
      https://www.facebook.com/jackdoolancypher16/
    • Av oyvind93
      Hallo
      Eg er ein student som går ved Noroff fagskule i Oslo. Eg har ein semesteroppgåve der eg skal spille inn ein song til eit band. Har du eit band eller kjenner til eit band som er interessert i å spille inn i eit studio som er eit av de beste studioet i Norge heilt gratis? Dette er første mann til mølla! Innspilling vil fåregå rundt 5 desember, men visst du tar kontakt kan me finne eit tidspunkt som passer best for alle. Alle sjangre er velkommen! Send meg gjerne demoer av bandet ditt
      Ta kontakt på oyvind.finn@hotmail.com
      - Øyvind Finne
    • Av The Euphor
      Hadde en prat med en svenske her forleden. Dette er en mann med flere tiårs erfaring fra musikkbransjen i Sverige, og med internasjonale kontakter, om det er mulig å beskrive det på den måten. Han kunne fortelle at han ble veldig overrasket over nivået på gitaristene som besøkte Larvik Gitarfestival - langt flere som kom og prøvde instrument var virkelig gode gitarister. På messer i Sverige og Danmark er det ikke uvanlig at nivået er langt lavere. Likevel, når det gjelder internasjonale gitarister, så har Norge veldig få navn å vise til i forhold til eksempelvis Sverige og Finland. Norge er også generelt mye dårligere på å eksportere band. Hva er årsaken til dette? Jeg vil tro at det er sammensatt, men vi har flere band som hadde klart seg fint målt opp mot store svenske band. Denne svensken nevnte Circus Maximus som et eksempel, det finnes eksempler innen flere sjangre.
      Noen band har klart det, Turboneger og, ja... Har vi for mange nisseluer i hendene?
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.