Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gode pickups til Standard Fender Stratocaster Mexico?


Tandbergern

Anbefalte innlegg

EMG-SA pluss SPC er panser som faen, har det i Straten min. Utrolig allsidig oppsett :)

Jepp! Kommer tilbake igjen og igjen etter å ha spilt de andre Strat-variantene mine (inklusive en CS 1960 Strat med Ybarra CS60 pickups). SA med SPC er simpelthen en fantastisk kombinasjon. Er ikke helt den klassiske strat-lyden, men låter supert på sine egne premisser og høres ikke feil ut i en Strat kontekst heller. Mid-boosten er enormt hendig når en behøver en fyldigere lyd. EXP er mer så som så for min del.

Personlig liker jeg best gitarlyden til Gilmour når han spiller The Red Strat med SA eller Goldtop med P90. Rent isolert sett, altså. Er vanskelig å sammenligne liveopptredener med studioproduksjoner. Men live låter i hvert fall SA-ene mye bedre enn The Black Strat i sine forskjellig inkarnasjoner, i mine ører.

Gitaren står fremme hele tiden, og jeg kunne ikke motstå å ta et bilde:

c0d3309b-49e2-4d57-8f46-cf25de08795f_zps

Dette er de to mest brukte gitarene mine for tiden (VOS SG i bakgrunnen).

EDIT: Å si at han begynte å bruke dem pga. redusert støy er godt mulig et riktig utsagn i og for seg. Men det blir litt fordummende da han når som helst kunne brukt andre alternative løsninger for støykansellering. I den senere tid har han jo begynt med Kinman noiseless pickups, men drar fortsatt frem den røde straten fra tid til annen. Poenget mitt er at han tydelig har likt lyden i tillegg til fordelen med at de ikke støyer.

Endret av M55ikael
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.