Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gode pickups til Standard Fender Stratocaster Mexico?


Tandbergern

Anbefalte innlegg

Hallo folkens!

Har lenge vurdert å bytte ut pickupsa på min Fender Stratocaster Mexico til noe bedre. Har hørt at mange synes pickupsa som kommer fra gitaren er så som så. Derfor lurer jeg på: Er det noen som har noen anbefalinger som dere mener kan passe bra? Gitaren har H-S-S konfigurasjon, og vil helst beholde det. Har lenge sett for meg noe skikkelig digg David Gilmoure-sound. Noen som har noen tips? Vet selvfølgelig at smaken er som baken osv... men håper allikevel at dere har noen idéer.

Takk på forhånd :)

DSC_0053.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EMG og allsidig. To ord jeg aldri trodde jeg kom til se i samme kontekst!

Merkelig utsagn...

EMG er jo allsidige pga av at de er en ganske nøytral plattform for videre signalprossesering.

Mange kaller de for sterile nettopp av den grunnen.

Bruker man endel effekter er EMG glimrende, et kraftig lavimpendanse signal som overlever lange kabler og ikke introduserer støy i forhold til en passiv pickup.

Mye av grunnen til at Gilmour brukte EMG var de enorme lysriggene til PF som passive SC's støyet fælt når de kom i nærheten av.

Husk at EMG er mye mer enn 81 humbuckeren som mer kan sees på som en ren metalpickup.

Feks er 85 HB'n brukt av Lukather og Knopfler. Der har du en glimrende allround rocke-bucker. SA, SAV. lukather SC'ene og S(mye brukt i country) er alle allsidige SC pickuper:)

Endret av Debris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også Fralin i min Fender CS og har hatt de i et par gitarer tidligere.

Meget bra pickuper!

Mine favoritter er Suhr Landau mikkene, de funker i alt.

Finnes haugevis av alternativer der ute, og mange av dem er små variasjoner over et tema.

Bare å starte testingen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soundet til Gilmour ligger minst like mye i gubben som i utstyret også, men det var jo ikke det trådstarter lurte på.

Jeg har et sett med Suhr V60LP i strat'en min og er veldig fornøyd med det. Dersom du vil beholde en bucker i broposisjon, så burde vel "Studebaker" eller "Retro" fra Tyler fungere fint sammen med tidligere nevnte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med det ferdige gilmourbrettet fra stratcat?

Ssl-5 i bru, CS '69 i midten og CS fat 50 i hals?

Bruker det selv i PF tribute-bandet. Veldig fornøyd.

Det blir vel det mest riktige også. Så vidt jeg har forstått har Gilmour aldri brukt EMG i studio. Det har utelukkende vært live pga. støy fra blant annet lysrigg som Debris nevner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.