Web Analytics
Jump to content

Dynasti, skambanktcover FIXED

xshorteyx

Recommended Posts

Heisann! Da fikk vi endelig recorda en skambanktcover jeg har venta på å recorde i sikkert 3 månder..

Går lyd og musikkproduksjon på Trøndertun FHS atm, og med to klassekamerater så fikk vi spilt inn dette.
Jeg spiller gitar og synger backings og diverse på denne, 4 andre kjekke karer med også! Hehehehe

For nyskjerrige, så er min gitar pan'et til høyre, og brukte 6505'en og Goldtopen min, ingenting imellom :D

Edit; nå har jeg sjekket att ting er i orden og coveret ligger ute på nytt!

https://soundcloud.com/kurt-caparison/skambankt-dynasti-tribute

Edited by xshorteyx

Takker :)
Føler vi har grei lyd i miksen, det er selvfølgelig noe annet å høre det med referanseheadset, studiomonitorer og diverse. Men vi prøvde litt forskjellig når vi mikset, bare for å gjøre det "viktige" tydelig om det skal spilles på mindre anlegg etc.. noe som da vil være vokalen :D
Vi tøysa mye rundt da, vokalen er spilt inn med 2 overdubs.

Takker! Ja, har fått en del kommentarer om litt for lite low-end i miksen fra andre lydfolk i klassen, og har etter å hørt miksen på mange forskjellige høytalere kommet frem til det samme. Alle spora i miksen er consolidated og ryddet opp i, så det å gi den litt mer spark er forsåvidt ingen problem! :)

Vi lagde et lite sub-bass spor i tillegg, så bassen og basstromma skal nok få juice etterhvert. Sikta først og fremst på å ikke falle i "bassfella" :P

så lenge man sidechainer kick inn i bass og kutter på henholdsvis 20 og 30hz skal det vel godt gjøres at det blir grøt i bassområdet. Det krever jo selvfølgelig at bassen er ganske komprimert/ stødig i volum. Grei miks!

Ikke dumt, dette har jeg ikke tenkt på faktisk. Sidechain altså!

Takker for svar fra resten av gjengen også :) Var et særdeles kjekt prosjekt.

Vi var basically bare en liten gjeng spredt utover hele skolen som ønska å gjøre et slikt cover, og det satt nermest på første øving. Føler alltid en helt sjuk energi sammen med de gutta der. Synd vi er ferdige på skolen om et par dager ;)