Gå til innhold
Affen

Rimelig Bigsby

Anbefalte innlegg

Er det noen kjekke nettbutikker som har greie priser på Bigsby evt andre system som er tenkt til en Epiphone Casno?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk at du kan kjøpe den dyre, originale Bigsby eller de som er produsert i Østen som heter "Licensed by Bigsby" ;) Tror ikke forskjellen i kvalitet er så enormt stor, men litt forskjell er det sikkert. Det spørs hvor mye penger en vil legge i en vib :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk at du kan kjøpe den dyre, originale Bigsby eller de som er produsert i Østen som heter "Licensed by Bigsby" ;) Tror ikke forskjellen i kvalitet er så enormt stor, men litt forskjell er det sikkert. Det spørs hvor mye penger en vil legge i en vib :)

Noen norske butikker som selger Licensed by?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er ikke akkurat begeistret for Bigsby, for å si det slik, så nei, det har jeg ikke. Men jeg har handlet fra firmaet mange ganger, og etter min vurdering så er det god kvalitet for pengene på de varene deselger. Det finnes bedre og mer ekslusive saker, men jeg har enda ikke fått noe som er dårlig fra det firmaet. Veldig grei kundebehandling og rask ekspedering trekker jo også opp.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er ikke akkurat begeistret for Bigsby, for å si det slik, så nei, det har jeg ikke. Men jeg har handlet fra firmaet mange ganger, og etter min vurdering så er det god kvalitet for pengene på de varene deselger. Det finnes bedre og mer ekslusive saker, men jeg har enda ikke fått noe som er dårlig fra det firmaet. Veldig grei kundebehandling og rask ekspedering trekker jo også opp.

Supert, takker for tips :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Lignende innhold

• Av Hansi
      Hallo folkens ! Jeg er ny her!
      Jeg sliter fryktelig med vibrato. Har prøvd å få noe framgang i det de siste åra, men står på stedet hvil. låter like jævelig ennå og det går hardt ut over motivasjonen.
      Hver gang jeg gjør et helhjerta forsøk så kommer jeg gjennom et par bends før musklene i håndleddet nærmest stivner til og jeg får nesten ikke dratt i strengen noen vei.
      Har 0 problem med vanlig bends og slikt, men så fort det skal nærme seg noe som kan kalles vibrato nekter hånda å lystre.
      Er det noen andre her som har hatt samme problem? eventuelt noen tips til hvor jeg kan starte for å komme over den kneika?
    • Av space
      Jeg vurderer å putte en Bigsby på Telemasteren min.
      Jeg tenker også humbucker i bridge og p90, eller Jazzmaster pickup i neck.
      Spørsmålet er vel egentlig, hvordan gjør jeg det på best mulig måte?
      Jeg er ikke redd for å skru, borre eller frese i kroppen.
      Om jeg skal føre strengene til bigsby må jeg jo ha en bridge/ashtray som støtter det.
      Jeg har sett det er forskjellige veier å gå.
      Vibramate har bl.a. en standard Fender tele ashtray med 3 sadler og plass til strengeføring bakover.
      De har også et kit med studs, osv som på en Jazzmaster.
      Og vil en humbucker låte bra bak der?
      Hva er fordeler og ulemper?
      Et par eksempler:
      Den øverste kan ikke brukes direkte da telemasterkroppen er annerledes enn telekreoppen, men en del tilsvarende "ashtrayen" burde være mulig å lage/kjøpe.

Dette tror jeg er en Callaham bridge for B5:

• Av OsamaFetLaden
      Noen som har prøvd denne, og/eller skjønner hvordan det virker? Og/eller mener noe om hvorhvidt det virker?
      Jeg har selv en Supervee Bladerunner på min partsocaster, og kan ikke forestille meg et bedre Fender-type vibsystem.
    • Av OsamaFetLaden
      Hei gutter og jenter,
      Jeg skal kjøpe meg en ny forsterker, og ønskelista hva specs angår er som følger:
      -- Bra Fender rørforsterker type renlyd
      -- Bra ikke så veldig high gain vrenglyd (type Vox, vintage Marshall etc)
      -- Effektsløyfe®
      -- Fjærromklang, helst rørdrevet
      -- Mer enn én tone-/EQ-kontroll
      -- God, feit rørlyd på akseptabelt db-nivå for samboer og såre ører
      Det jeg primært trenger effektsløyfe til er romklang og tremolo, men jeg vet ikke helt om det er nødvendig med det til tremolo. På papiret synes jeg det virker som en effekt man absolutt bør ha etter forforsterkeren, men jeg har aldri prøvd å kjøre en tremoloeffekt foran forsterkeren. Hva synes dere?
      De kandidatene jeg har kokt det ned til er norske Hotflush, som jeg finner så godt som ingen informasjon om på nettet, Fender Princeton Reverb reissue og Vox TB35. Princetonen har ikke effektsløyfe, men ettersom den har både romklang og tremolo er det ikke såååååå nødvendig. TB35-en har heller ikke sløyfe, men den har romklang.
      Hotflush har på papiret alt jeg trenger, men jeg aner ikke hvordan den faktisk låter. Noen som har prøvd en?
    • Av mohansno
      Jeg har en Gibson ES-355 med Bigsby. For å sikre at gitarreima ikke sklir av gitaren bruker jeg en slik straplock (
      http://www.gitarist.no/products/straplock-system-nylon) på knotten nærmest halsen. Den andre knotten derimot, kan jeg ikke bruke en slik straplock: Festet til Bigsbyen kommer i veien. Jeg har heller ikke lyst til å skru i gitaren. De fleste andre straplock-systemer innebærer at man må bytte ut den originale knotten med den medfølgende til straplock-systemet.
      Noen som har tips til alternativer?
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.