Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitarkjøp dilemma


BBJon

Anbefalte innlegg

jeg har bestemt meg for å kjøpe en ''ny'' High-end gitar. etter mye lesing og leting kommet opp med 2 kandidater.

Det blir enten en Prs Singlecut, eller en Mayones Regius.

men jeg er veldig usikker på hvilke av disse som passer meg best, eller hvilke av disse 2 som egenltig vill gi meg noe mer enn de 2 jeg allerede har.

Disse er de jeg allerede eier.

20120420163100.jpgEsp Horizon FR 2

ml1_stb.jpg

Chapman Ml1

noen meninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom du sikler etter såpass high-end og forskjellige økser så har du sikkert noen preferanser du vil følge.

Få høre.

Du sier at du er usikker på hvem som vil passe deg best. Da ville jeg faktisk lagt ganske mye ressurser i å få prøvd en før man hadde bestilt. Kjipt å bestille en knall gitar som desverre ikke passer for akkurat deg.

Hvor holder du til? Kanskje en snill forumitt har en de nevnte som du kan prøvekjøre?

Jeg ville hatt en mayo til når jeg er i metall-humør og en prs til når jeg er i opeth-humør.

Sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En LP-style gitar med tykk mahogny-kropp og hals er et godt komplement til de gitarene du har. PRS SC er flott, men det finnes mange gode alternativer i den prisklassen. Selv hadde jeg nok valgt en Bulldog fra Tom Anderson om jeg skulle kjøpe enda en SC. Den fås også med halsprofiler som spenner fra tannpirker til balltre.

Endret av PerH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er egentlig godt fornøyd med chapman gitaren, med tanke på prisen! Den trengte en del justering før jeg var fornøyd.

Tenker at det er litt mer vekt i en singlecut modell en i de "strattene" jeg har. Er egentlig halsprofilen jeg er skeptisk på, i forhold til de relativt tynne halsene på Esp og chapman gitarene.

Bor i Finnmark, så har ikke noen måte å prøve mange forskjellige gitarer på. De få modellene det er på "instrumentbutikken" her er egentlig ikke noe interessant for meg.

Har egentlig ikke noe spesielt sansen for singlecoil lydene, selv om det også har sitt bruk.

Endret av BBJon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.