Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vox, Marshall eller orange?


emilåc

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en gitarist som ønsker meg ny amp. Spiller det meste innen rock, ala Led Zeppilin, RATM, black sabbath. Budsjettet er på ca. 10K, og lurer på hva som er lurest å kjøpe. Marshall, Orange eller Vox. Evt. andre. Har en vox ac15, som funker fjell, men trenger noe litt "større". Liker det vintage. Hva med bugera?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Sarge sier AC15 i en større kabinet kan være verdt å prøve.

Hvis du fremdelles mener at AC15 har ikke store baller,....og at Marshall JCM800 eller 1987X, er forstore,...prøv en Orange Rocker 30.

Clean er kanskje litt kjedelig, men drive er,..... :wub::wub::wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå for Orange! Låter helt skammelig bra til prisen og burde passe musikken du nevner midt i blinken. Spilt på en Rockerverb et par ganger, og det låt sinnsykt dypt og seigt.

Ellers bygger Rocker 30 på en modda JCM800, noe som er verdt å sjekke ut. Skal ha meg en slik en dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har sett på en orange or 120, hvordan er den i forhold rocker 30? Gitarene jeg har er hagstrøm viking 2 og gibson jr. Vil gjerne ha den del bass i lyden, men alt med måte. Bor i Trondheim, og er litt redd for at ampene sendes i posten, så hvis noen bor i sør-trønderlag, si ifra.

Endret av emilåc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har sett på en orange or 120, hvordan er den i forhold rocker 30? Gitarene jeg har er hagstrøm viking 2 og gibson jr. Vil gjerne ha den del bass i lyden, men alt med måte. Bor i Trondheim, og er litt redd for at ampene sendes i posten, så hvis noen bor i sør-trønderlag, si ifra.

OR 120 er ekstremt kraftig. Jeg kan ikke spille noe særlig mere enn litt under halvveis på min OR50, selv på store konserter med 3-400 folk.

Det er masse bass i OR50, og den låter skikkelig kult og vintage. Kretsen er basert fra ampen fra 1972.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.