Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Strømforsyning til stompbokser


Anbefalte innlegg

Jeg er lei av å bruke batteri i pedalene mine, og lurte på hvilken strømforsyning som funker til pedalene mine, siden jeg er usikker på greia med mA og sånn. Alle bruker 9V batteri atm, og alle har mulighet for å koble til strøm. Pedalene er følgende: Real McCoy Custom RMC5, Fulltone OCD, TC Electronics Polytune og Retro Channel The Fuzz.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er lei av å bruke batteri i pedalene mine, og lurte på hvilken strømforsyning som funker til pedalene mine, siden jeg er usikker på greia med mA og sånn. Alle bruker 9V batteri atm, og alle har mulighet for å koble til strøm. Pedalene er følgende: Real McCoy Custom RMC5, Fulltone OCD, TC Electronics Polytune og Retro Channel The Fuzz.

Det står på pedalene hvor mye mA de krever, så da er det bare å legge sammen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

voodoo lab pedal power 2 plus dekker det meste.

Et billigere alternativ er T-rex Fuel Tank Junior, denne vil dekke ditt behov i dag, men er ikke veldig skalerbar.

Begge disse har isolerte utganger og det burde du ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vanligste er senter negativ plugg. Det star som oftest på pedalen hva slags plugg den skal ha.

Bruk kun den volten og polaritet (altså minus senter eller pluss senter) som det står på pedalen at den skal ha. Når det gjelder mA så må du bare ha nok, det er ikke farlig med for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pedalene har som regel et slikt merke som viser om det er negativ eller positiv senter:

8f5dd01e3152f4793bf252757bc96d49_zpse7e0

I dette tilfelle er senter positiv, men som Loztboy sier, er det mest vanlig med negativ senter på pedaler. Men det finnes unntak her altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg bruker en gammel adapter som i utgangspunkt hørte til en laptop.

4,6 A dekker godt for flere pedaler, to radiomottakere og en del små elektronikk på brettet.

Måtte bygge det litt om for å få ønsket spenning (12V DC og 9V DC).

Disse er egentlig lett å få tak i gratis mens konvertor fra 12V til 9 V koster ca 20.- NOK på ebay.

Nullstøy!

ot4464m.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.