Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vox VFS2A i mindre boks - hjelp


Gjest Libertiner

Anbefalte innlegg

Gjest Libertiner

Hei, jeg har en Vox ac15c1. Jeg syns det er kjipt at tremolo og reverb footswitchen er "fryktelig" stor i forhold til hva den egentlig trenger, jeg har derfor lyst å bygge en ny tilsvarende inn i en ny liten boks:

http://www.musikding.de/Enclosures/Aluminium-diecast-enclosures/Natural/BoxType-A::954.html

Jeg trenger ikke led lyset, så jeg lurer på om det går an å bygge noe som har samme funksjonen som VFS2A men uten led lyset? Samtidig er det greit med led, så jeg kan bare bygge med kanskje?

Her er en tråd som har et wiring diagram.

http://www.mylespaul.com/forums/pedals/142827-vox-vfs2a-foot-switch-diy.html

I denne tråden står det at jeg kan mest sannsynlig bare bruke en SPST switch heller for en SPDT switch, er det riktig?

Så spørsmålet mitt er egentlig hvordan kan jeg bygge en VFS2A inn i en liten boks?

Litt dårlig forklart men håper noen skjønner hva jeg mener. Hvis dere vil kan jeg laste opp et bilde av innmaten av VFS2A.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey!

Enkleste måten er bare å koble alt likt som det allerede er og bruke de samme komponentene men bytter ut med en mindre boks.

Led lysene er jo veldig praktisk å ha for å indikere hva som er på.

Det virker som at du er ganske fersk på området men dette er et ganske greit prosjekt å begynne med. Om den ikke virker får du poste bilder så er det en del på forumet som kan hjelpe deg med feilsøking.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis koplingsskjemaet stemmer så ser det ut som du tenker riktig, siden bare den ene delen av SPDT bryteren er i bruk, så en SPST bør funke.

Det du kanskje bør sjekke med et multimeter på kabelen fra VFS2A'en er om bryterne der mot formodning er av "momentary" typen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville brukt et multimeter og sjekket motstand på jacken i enden av kabelen som går fra bryterboksen. "Vanlig" bryter klikker av og på annenhvergang du trykker på bryteren. Momentary lager kontakt kun mens bryteren er trykket ned. Temmelig sikker på at det ikke er momentary her.

Jeg ville også åpnet boksen og sett om koplingsskjemaet ser riktig ut ift det som er koplet inni der.

Motstanden du linket til ser flott ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, laget noen skisser som viser noen forskjellige typer brytere med "navn" som forklarer hva SPST /DPDT 3PDT osv egentlig betyr.

Samt en skisse av en vanlig 3PDT bryter og hvordan kontaktpunktene utenpå korresponderer med bryterne inni.

Men brytere kan være forskjellige, så det beste er å bruke et multimeter (måle motstand/ohm) og måle beina på bryteren for å finne hvilke bein som hører til hvilken bryter.

201355_img310.jpg

201355_img311.jpg

Gir dette mening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.