Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Worlds Fastest Guitar Player 1300 BPM Fake or not? Har havnet i en diskusjon med rekord holderen og firmaet recordholdersrepublic


Bjørnar Frantzen

Anbefalte innlegg

Hei hei. Har et flott tema til dere i dag.

Det hele startet med at jeg kikka på denne videoen

En video som viser at en Daniel..... setter verdensrekord ved og spille flight of the bumblebee i 1300 bpm

Har sett flere av de tidligere rekordene og syntes det har vært en morsom konkuranse.

Syntes det hele virket ganske greit i starten av rekord forsøket og tenkte ikke så grundig over hva som skjer i sangen.

Etter og ha sett den 2 ganger så syntes det var noe rart med den og tenkte litt nøye over hva som skjer i sangen.

Etter og ha sett den flere ganger så ble det hele bare alt for teit.

Etter litt ettterforsking så kom jeg frem til at han skal spille 1\16 noter 5200 ganger i minuttet.

Som tilsvarer at han må spille 86.6666666 noter i sekkundet........ jaw dropping to the floor. Hvis ikke jeg tar helt feil da.

Det kan da umulig gå an og spille så fort. så må man tenke på at det ikke bare er en simpel note heller, men masse noter over flere strenger og rare bevegelser.

Syntes at det og sette en verdens rekord skal være noe stort, og man skal vise en høy presisjon for og kunne bekrefte at det man gjør er korrekt.

Samt at man har dommere med erfaring som kan si med bly tungt lodd at det her mine damer og herrer er en NEW WORLD RECORD. woohoo

Ingen av de nevte tingene har dette arrangement vist.

Det eneste dem måtte ha for å bekrefte verdensrekorden var at publikum skrev under på et papir.

Når ble publikum kvalifisert til og ta en sånn avgjørelse?

Jeg sendte for morroskyld inn en mail til firmaet som holder rekorden, og forklarte litt om hva som skjer i sangen.

Det har nå utviklet seg til en diskusjon mellom meg, rekord holderen og firmaet recordholdersrepublic.

http://www.recordholdersrepublic.co.uk/

Jeg mener ikke og være en stor idiot som er sjalu på en som har satt verdensrekord.

Faktisk helt motsatt. Han er sikkert mye flinkere en meg. bare så det er klart.

oppfordrer dere alle sammen til og ta en kikk på videoen og komme med en egen konklusjon som dere legger ut her.

Jeg venter nå på en mail fra han som satt rekorden. Jeg gidder ikke være helt smartass og starte en eventuell krangel om det,

men hvis dere kommer frem til samme konlusjon som meg så legger jeg gjerne med i diskusjonene at eks antall mennesker har kommet frem til det samme på Norges største gitar forum.

Have fun xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De videoene der er ikke noe bevis. For det første er lyden fra PC alt for dominerende. For det andre er framerate på videoen for lav til å kunne avgjøre om alle toner spilles.

Jeg mener at det her burde være krav om opptak med høyhastighetskamera, som deretter spilles pitch-shiftet tilbake til normal hastighet. Menneskelige sanser er rett og slett ikke i stand til å avgjøre om dette faktisk er gjort riktig, og vitneskjemaene burde derfor ikke være nok for å få godkjent dette som verdensrekord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gah! Det forklarer mye, jeg monterte EMG oppned på min gitar. Klarte ikke å henge med i dansebandet engang... :(

Tja, til det han spiller. Hvem vet? Det høres jo absolutt ikke bra ut, selv på laveste hastighet er det langt fra noe jeg personlig ville ha spilt foran et publikum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater å være den som drar det frem, men fikk ikke Marcus Paus verifisert sin sinnsyke påstand om 467 toner i sekunder av Guinness?

Forøvrig, frem med et høyhastighetskamera. Dette burde nesten være en jobb for Mythbusters.

Endret av stromstans
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.