Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Thomann / Harley Benton PowerPlant Junior FARLIG


Loztboy

Anbefalte innlegg

Jeg har sendt de en mail nå.

Er det noen som har T-Rex Fuel Tank Junior og orker å sjekke utgangene sine?

De gir vel sikkert 9.3 alle sammen.

PP2+ som jeg bruker på pedalbrettet leverer 9.3 på alle utganger (når de er satt til å gi det)

Lurer på om HB-en kan fikses ved å bytte regulatorer, eller er det mulig at det er transformatoren som er gåen?

Transformatoren skal gi 5x12 volt

Her er noen bilder av innmaten

post-4569-0-67675500-1367141389_thumb.jppost-4569-0-16484900-1367141513_thumb.jppost-4569-0-14284200-1367141430_thumb.jp

Endret av Loztboy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til å være riktig type da. Disse regulatorene er jo laget spesifikt for 9 Volt, så dersom du får 18 v, så er det ganske sikkert noe galt med en regulator eller en kobling.

Med 12V utgang fra trafo høres 18V ut til å kunne tilsvare uregulert og ubelastet spenning etter likeretting og glatting. Jeg tipper defekt regulator eller en feilkobling som sender uregulert spenning til utgangen. Det kan du eventuelt verifisere ved å måle spenning over en av glattekondisene.

Forøvrig er avvikene du måler fra 9 Volt på utgangene ellers godt innenfor det spesifiserte avviksområdet for L7809C-regulatoren

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold your horses.

Du bør måle mer før du setter i gang med loddebolten.

Først må du måle utgangene på transformatoren, for å finne ut om de leverer 12VAC per spec. Fysikkens lover sånn som vi kjenner de til nå sier at en normal 12VAC-vikling likerettet med en vanlig likeretterbro inn i en hvilken som helst vanlig 78xx-regulator aldri kan klare å levere 18V. Derfor må du finne ut om du har en unormal 12VAC-vikling, eller om de andre komponentene dine er laget av eksotisk og hittil ukjent teknologi.

Eller, mye mer sannsynlig: om det er en kortslutning, kobberbro eller en loddebro som gjør at du har 3 isolerte utganger, og så to som står på toppen av hverandre som en totempæl.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja tenkte å måle transformatoren først, men jeg finner ikke noe datasheet og har ikke noe erfaring med transformatorer.

Den er jo laget i CHINA så det er godt mulig de har brukt eksotisk og hittil ukjent teknologi. :D

Endret av Loztboy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du finner alle trafosekundærene på likeretterbroene; de runde, svarte dingsene som heter 2W10. Hver side av en sekundærspole er koblet på en pinne merket: ~

I tillegg til å måle VAC mellom hvert sett av pinner merket ~ kan du også måle spenning til hver pinne på hver 7809, sett fra "jord" på hver sine utganger. Eksempel: Fra "jord" på J1 til hver eneste pinne på regulatoren som står alene (heter den "1U" ?? merkelig..)

Til slutt måler du spenning fra hver isolerte "jord" mot hver midterste pinne på hver 7809. Eksempel: Fra pinne 2 på U1 til "jord" på J2, J3, J4, J5, J1. Og så videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant ut av det nå. Det var en del kald-loddinger, når jeg tok forsiktig på noen av kondisene løsna de.

Når jeg sammenlignet kontinuitet mellom utgang som fungerte og utgang nr.4. fant jeg ut at det ikke var kobling mellom midtpinne på regulator og DC-jack.

Jeg gikk over alle loddepunkt og topp-lodda regulatorene.

Nå gir utgang nr. 4, 9.10 volt.

;)

Takk for all nyttig info !

Endret av Loztboy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.