Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

5-6 strengsbass. Anbefalinger?


Evil_Caprino

Anbefalte innlegg

Fatter ikke hvordan folk klarer å ryke basstrenger ^^ Etter 10 år med bassing jeg har aldri opplevd eller sett noen som har gjort det

Den ryker vel ikke i tradisjonell forstand, men jeg er ikke ukjent med at den begynner å tvinne seg opp nede ved brua. Har skjedd meg og flere andre bassister i de banda jeg har spilt. Jævlig kult når A-strengen begynner å tvinne seg opp på andre låta den første konserten man er bassist, da med 3 måneders erfaring :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gitarister spør ofte om hvordan en kan ryke en basstreng. Jeg har til dags dato nesten aldri klart å ryke en gitarstreng, men vettu hva? Jeg er ikke bassist, og spiller kanskje 1 time gitar i uka i snitt. Hvordan klarer dere å ryke gitarstrenger? :P

Det er ikke ofte jeg ryker en streng på en av bassene men som jeg sa...Murphys lov.

Hvis en streng ryker, så er det oftest ved stolen, og det er kjernen som ryker slik at strengen henger i vindingene utenpå. Dette har skjedd uten at stolen har vært justert så høyt at strengen har fått veldig hard vinkel over stolen i tilfelle noen skulle lure på det ;)

Til Simen: da har du vært heldig :)

Endret av basstom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke så mye mer merkelig at basstrenger ryker enn gitarstrenger, og spillestil er vel en viktig faktor her. Uansett, en Ibanez sr med høyt nummer burde være vurdert her. Har inntrykk av at de er populære blandt metalfolk. Har en Korea-sr (Cort-produsert) som jeg er meget godt fornøyd med. Smal og lettspillt hals som det bruker å være med Ibanez. På de nyere er det også Bartolini mikrofoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har røket basstrenger før, men det var da jeg var helt noob, og skrudde til stemmeskruen for hardt. Jeg spiller oftest med plekter, og har en rimelig tøff spillestil, men har aldri røket en streng mens jeg har spilt. Nå skal det dog sies at jeg bytter strenger nokså ofte.

Endret av Orph
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Har også en bass til salgs.

MusicMan Bongo 5HH - dobbel bøkker til fet lyd.

Er kanskje ikke primært regna som en metalbass, men den funker fett til det og.

Har brukt den til mye forskjellig selv, det siste året.

Ellers bruker jo Myung i DT Bongoen en del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.