Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

5-6 strengsbass. Anbefalinger?


Evil_Caprino

Anbefalte innlegg

en kompis av meg spiller i spawn of possession, og er sponset av Warvick og bruker dermed disse.

du kan jo sjekke ut musikken og se hvordan du liker lyden. han bruker de for det de virkelig er gode for.

dette er vel det han bruker aktivt:

  • 5-string Warwick Corvette $$ NT bubinga
  • 6-string fretless Warwick Thumb NT
  • 5-string Warwick FNA Jazzman
  • 6-string Warwick Thumb NT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler en Dingwall combustion 5!

Sjekk denne tonen:

De går for 1200 dollar på basscentral

http://www.basscentral.com/2003/dingwall.shtml

Gir også warwick et pluss!

Kan også linke opp denne når jeg først er i gang :P Sykeste tonen ever! Det er en musicman stringray.. Har aldri hørt noen andre som har fått en slik tone ut av en stingray, men det er jo vært å prøve. Tror han kjører en tech 21 sansamp rpm for distorsion og midboost.

Endret av simenandreas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carvin. Har selv brukt Yamaha RBX JM2 med hemsk mycket hell oppigjennom årene. JM2'er bør kunne fås relativt rimelig om du finner en, de kostet 11500 villedende ny, og har vel vært ute av produksjon noen år nå. Ellers hender det noen slenger ut en kurant Carvin til en rimelig penge, er strålende fornøyd med Carvin selv ihvertfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt mye på dette, og er veldig usikker om jeg skal gå over til 5, 6 strengs....
Har jo egentlig mest lyst å kjøre med en Jazzbass på metal også. Er det mulig å få stemt ned en 4 strengs ned mot H, A eller G#?
Tykkere strenger? Må man file nøtta? Justeres og intoneres regner jeg med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Basstom på forumet har et par 5-strengs jazzbasser (fender) han bruker til metal. Han er åpenbart fornøyd med disse. :)

Jupp, jeg har et par Fender 5 strengere. De er helt identiske, til og med fargen, selv om det er en 2000 og en 2007 modell :)

Det er MIM Fender V Deluxe som er pimpet opp litt. Originalt kommer de med gotoh hardware så det har jeg latt stå på. Ellers har begge fått East UK J-retro preamper, frest ut til batteriluke på baksiden, og har blitt fullt skjermet innvendig. Den eldste av dem har også fått nye Aguilar pickups. Har planer om å bytte pickups på den andre også, men vet ikke hva ennå.

Poenget med disse MIM bassene var at kropp, hals og hardware var bra og er et ganske rimelig utgangspunkt for diverse oppgraderinger (i underkant av 10k nye, 5-6k er vanlig pris brukt i god stand). I dag låter de ikke likt en original J-bass i det hele tatt. Kan skru frem en j-basslyd på steroider uten problem, men de låter mer hifi, har mer trøkk, og mye mer fleksibilitet i forhold til lydinnstillinger

Hvorfor jeg har 2 nesten identiske basser er Murphys lov. Har jeg med 1 bass ut, så ryker en streng og jeg må skifte strenger på scenen. Har jeg med 2 basser så ryker de aldri. Karma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.