Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

"Fall away"


antos

Anbefalte innlegg

Har en Martin akustisk gitar hvor gripebrettet buer noe nedover på de siste 2-3 bånda mot lydhullet. Googlet dette litt idag og det virker som dette er normalt? Legger jeg en rettholt over halsen hviler den på de første bånda og 15/16 bånd, før jeg ser glipe mellom rettholten og bånda på de siste. Det virker som den har en "topp" rundt 15/16 bånd. Gitaren spiller fint i alle bånd. Noen som kjenner til dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt normalt! Bedre med en liten fall away enn at gripebrettet/båndene peker "oppover" på slutten av halsen. Er helt likt på min Martin.

For min del spiller jeg fint lite i de aller siste båndene anyway... det er liksom ikke dær pengene ligger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den bør ikke bule opp i området du beskriver. Dette er vel rundt halsinnfestningen mot kroppen... Kan kansje tyde på at den har hatt det litt tørt i vinter? Personlig bruker jeg luftfukter i gitaren/kassa i vintermånedene... Vet ikke om du bruker noe slikt? Eller har du kontroll på relativ luftfuktighet i rommet der gitaren oppbevares? Kan trygt anbefale Planet Waves Humidipak eller tilsvarende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.