Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

7 strengs. Hva kjøper man?


Evil_Caprino

Anbefalte innlegg

Så det var du som endte opp med den! Kul øks. De fleste stock-ibby pickups er stort sett helt greie men mangler karakter.

Her så går det mest i metall om dagen og har putta dimarzio d-activators i den ene 7'ern min. Dette er ABSOLUTT en mic jeg kan gå god for og koster ikke all verden heller. Den er designet som å låte som en aktiv, men uten å være så forbanna steril. Et mål jeg syns den når.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo sant. Kaffen begynner å gå ut av kroppen her.

Personlig så ville jeg da heller gått for bare knuckles med de unikt fete coverne sine og dytta nedi. Men igjen, det er smak og behag :)

Og ikke minst så blir bkp hakket dyrere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EMG's er bredere enn passive, så du ender opp med god plass rundt de passive, om du går for passive. Om du tar en titt innom sevenstring.org så vil du finne tråder som tar for seg problematikken. Vet blandt annet om en tråd der en fyr har satt i bareknuckles i sin Agile som opprinnelig hadde aktive pickups med samme dimensjoner som EMG's.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet blandt annet om en tråd der en fyr har satt i bareknuckles i sin Agile som opprinnelig hadde aktive pickups med samme dimensjoner som EMG's.

jfr hvorfor jeg foreslo BKP's med covers.

altså, covere blir ikke så mye fetere enn f.eks dette:

post-1317-0-19474200-1367054322_thumb.jp

men igjen, det er en pup-jungel der ute, og kanskje greit å se om en 7-strengs hals er din kopp med kaffe før man tenker på å skifte miccer ;)

Endret av Straymond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jfr hvorfor jeg foreslo BKP's med covers.

altså, covere blir ikke så mye fetere enn f.eks dette:

attachicon.gif545883_185796794902240_879876037_n.jpg

men igjen, det er en pup-jungel der ute, og kanskje greit å se om en 7-strengs hals er din kopp med kaffe før man tenker på å skifte miccer ;)

Ah, disse visste jeg ikke om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er virkelig en jungel der ute.

Har kommet til konklusjonen at jeg må skifte,da jeg syns de låt vel "grumsete".

Bare knuckle ligger vel litt høyt i pris.

Men en EMG 707, er det noe som glir lett inn? Lett og koble? Og lyder okei?

Er den noe lik en EMG 81?

707 låter ikke så komprimert og sterilt som en 81. Jeg føler jeg får lettere god tone med en 707, men den er igjen ikke så tight som en 81 IMO.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kommer det veldig an på gitaren! Jeg syns 707 er mer beefy og saftigere i lyden. Forskjell mellom 81-7 og 707 er nesten som 81 og 85 på 6-strengere. Jeg har en splittbar 707tw i Hellraiseren, og den er helt suuuper! I splitta modus så låter det helt sinnsykt rent med cleans.

Jeg liker EMG81, men når det kommer til 7-strengere så syns jeg at 707 er generelt en bedre pickup. Men spiller du mye live, så kan en 81-7 være et fordel i mahogany-gitarer fordi den kutter mye bedre gjennom lydbildet.

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.