Web Analytics
Jump to content

7 strengs. Hva kjøper man?

Evil_Caprino

Recommended Posts

Tenkte jeg skulle ha meg en 7 strenger. Vet jo ikke om den blir mye brukt, så jeg lurer på hva som er et godt kjøp i de lavere prisklasser (2000-5000)? Tenkte å kjøpe brukt. Er det Ibanez og Schecter som gjelder?

det er nok de mest aktuelle valgene.

schecter kan fort ha litt mer beefy hals enn ibanez, så det koker ned til preferanser. jeg har vært ibanez-mann fra starten og sverger til det, men jeg har ikke mye vondt å si om schecter. bang for buck faktoren er høy hos begge, spes om man kjøper brukt :)

tenker du trem eller fast stol?

Agile er notert.

Tenkte egentlig fast stol. Men så lenge det er et vibsystem som holder godt på stemminga,

så skulle det vel ikke være noe i veien med vibsystem heller.

Siden dette er en gitar som man slipper å stemme om på annenhver låt (les; d-drop), så er det kanskje ikke

noe i veien med et vibsystem.

Jeg selger min Hellraiser C7 pga økonomiske årsaker. Den er svart, har fast bro og 26.5" skala, noe som er en stor fordel imo. Har eid en Ibanez S7 tidligere, men imo er Schecter mye mer for pengene med mindre du får tak i en japansk Ibanez. Men det er en grunn til at jeg har to Schectere, nettopp pga bang for buck. Og mer skal det bli når jeg skal ut i jobb.

Send meg PM om du er interessert, 4700kr :) Bor du i Bergen kan du få prøve den.

Har ikke merket noe forskjell på specingen. Den er litt bred i dybden, dvs motsatt vei. At Schecter har tykke halser, kommer fra Ibanez-frelste gitarister. Halsene er ikke noe særlig tykkere enn f.eks Epiphone-gitarene jeg har. Og ikke i nærheten av like tykk som telecaster.

Edited by Troll

At Schecter har tykke halser, kommer fra Ibanez-frelste gitarister.

heiheihei. jeg sa aldri at de var tykke, men er at de er kraftigere kan man ikke krangle på ;)

OT og til trådstarter:

Troll's øks er en god deal om du går for den. som sagt, god bang for buck-faktor hos schecter.

• Like 1

Kan også anbefale schecter sin C-7 Hellraiser. Selger også en i Bergen (Hvit), men den er mindre brukt så vil ha litt mer for den. Så 4700 for Troll sin virker som en god deal - Dette virker som veldig solide gitarer, quality!
For min egen del gikk det veldig fint å venne seg til litt tykkere hals og en ekstra streng. Etter noen dager føltes det helt naturlig, og jeg spiller normalt på en strat med tynn hals.

Edited by Gneiss

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Siste aktive tråder

• Kina-gitarer har jo økt betraktelig på kvaliteten sist årene, og det skyldes nok produksjonsteknologi som er blitt mer presis og produserer høyre kvantum til billig pris. I tillegg til veldig billig arbeidskraft. Men når man nærmer seg 10k, så er det en del "trygge" alternativer der ute fra Martin, Furch, Taylor 110, Cort, Ibanez etc som jeg ville vurdert fremfor Morgan og HB. 
    • Du kommer mer enn langt nok med 15W rørforsterker og et 1x12 kabilett.  Blir det for lite, kan du selge kabinettet og kjøpe et 2x12 istedenfor - du fyller rommet noe bedre da   Jeg har ikke prøvd PRS'en men den får mye gode tilbakemeldinger, og skal være en meget allsidig amp. Må hvertfall ikke la deg lure av styrken på forsterkeren! Har en 15W røramp som lett holder tritt med min Marshall JVM på 50W volummessig, og spesielt i 25 kvm, som ikke er så veldig stort rom. Du blir nok ikke skfufet Ellers har Marshall DSL20 og ENGL Fireball 25 fått mye bra tilbakemeldinger, så du har mye å velge blant hvis du vurderer alternativer. 
    • Dette kan jeg ikke, så ønsker ikke å uttale meg på pris. Men har inntrykk av at mange er villig til å betale "ekstra" for gamle og vellbrukte Gibson-gitarer, så tror nok man bør forvente mer enn hva en nyere i god stand koster. Alltid noen som er interessert i sånt. 
    • Hei.En nyere brukt standard i god stand går for ti-tolv tusen.Så kan man begynne å trekke fra for båndslitasje,reparert halsbrudd,finish, osv.Det er heller ingen fordel at originale deler er byttet ut.Så det spørs  hvordan den er å spille på,(halsprofil,setup,lyd...) dvs. om kjøperen liker den,og er villig til å betale det du forlanger.Og som alltid i en annonse:Bilder,bilder,bilder.. (En brukt Special går for 6-7 tusen og dette er veldig gode gitarer,de er bare ikke så forseggjort som Standard med blank lakk,binding,inlays osv.) Skal kjøperen ha en SG,velger han/hun en gitar i god stand eller en som er modifisert og med reparert halsbrudd?Hmmm.... Tror ikke du får mer enn 5.000,men du kan jo prøve med 7. Lykke til 🙂
    • Hei Noen erfaringer her? Postivt? Negativt? Er kabinettet stort nok for et 25kvm øvingslokale? Spiller stort sett rock, metal og mye forskjellig mellom. 
  • http://www.BILDELERstore.co.no

• Støtt driften av GitarNorge

• Https://Www.AutoDELER.co.NO
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.