Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

7 strengs. Hva kjøper man?


Evil_Caprino

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle ha meg en 7 strenger. Vet jo ikke om den blir mye brukt, så jeg lurer på hva som er et godt kjøp i de lavere prisklasser (2000-5000)? Tenkte å kjøpe brukt. Er det Ibanez og Schecter som gjelder?

det er nok de mest aktuelle valgene.

schecter kan fort ha litt mer beefy hals enn ibanez, så det koker ned til preferanser. jeg har vært ibanez-mann fra starten og sverger til det, men jeg har ikke mye vondt å si om schecter. bang for buck faktoren er høy hos begge, spes om man kjøper brukt :)

tenker du trem eller fast stol?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg selger min Hellraiser C7 pga økonomiske årsaker. Den er svart, har fast bro og 26.5" skala, noe som er en stor fordel imo. Har eid en Ibanez S7 tidligere, men imo er Schecter mye mer for pengene med mindre du får tak i en japansk Ibanez. Men det er en grunn til at jeg har to Schectere, nettopp pga bang for buck. Og mer skal det bli når jeg skal ut i jobb.

Send meg PM om du er interessert, 4700kr :) Bor du i Bergen kan du få prøve den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke merket noe forskjell på specingen. Den er litt bred i dybden, dvs motsatt vei. At Schecter har tykke halser, kommer fra Ibanez-frelste gitarister. Halsene er ikke noe særlig tykkere enn f.eks Epiphone-gitarene jeg har. Og ikke i nærheten av like tykk som telecaster.

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At Schecter har tykke halser, kommer fra Ibanez-frelste gitarister.

heiheihei. jeg sa aldri at de var tykke, men er at de er kraftigere kan man ikke krangle på ;)

OT og til trådstarter:

Troll's øks er en god deal om du går for den. som sagt, god bang for buck-faktor hos schecter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan også anbefale schecter sin C-7 Hellraiser. Selger også en i Bergen (Hvit), men den er mindre brukt så vil ha litt mer for den. Så 4700 for Troll sin virker som en god deal - Dette virker som veldig solide gitarer, quality!
For min egen del gikk det veldig fint å venne seg til litt tykkere hals og en ekstra streng. Etter noen dager føltes det helt naturlig, og jeg spiller normalt på en strat med tynn hals.

Endret av Gneiss
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.