Gå til innhold
  • Bli medlem
Gjest Hans Hansen

Oslo rockeband i start gropa - trenger feedback på to låter!

Anbefalte innlegg

Gjest Hans Hansen

Hei godtfolk!

Vi er ett ny oppstartet rockeband fra Oslo og har tatt opp to låter fra øvingslokalet som vi bare ønsker litt feedback på.

Gjerne kommentarer på f.eks. hvordan låtene er bygget opp og om det er noe vi bør endre, legge til, spille mindre av etc.. Rett og slett tips som kan gjøre låtene bedre.

Dette er opptak vi gjorde på ett take og vi stilte bare opp ett par mikker midt i rommet så ingen instrumenter er mikket opp individuelt. Vi har med andre ord ikke lagt ned så mye arbeid i selve recordingen her, men ønsket bare å få låtene på tape for å kunne dele de med godtfolk som dere for å få konstruktive tilbakemeldinger på hva vi kan gjøre annerledes for at låtene skal bli bedre.

Merk at oktav riffinga på Out of control er endret fra dette opptaket fant sted. Ble for mye gjentagelse som også Anthracity helt riktig påpekte her:)

https://soundcloud.com/radiateheat/outofcontrol

https://soundcloud.com/radiateheat/give-it-to-me-1

Takk på forhånd for både ris og ros:)

F

Endret av frankajoerg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en hard sjanger og hive seg ut på hvis man ikke gjør noen veldig drastiske ting. Steel panther var en smule mer spesiell og har virkelig fått rocken til og glinse igjen virker det som.
Det ligger jo noen steinkast unna den typen rock selvfølgelig, men kan lett sammenlignes på diverse ting.

Nå er vel kansje ikke målet gull og glitter heller?, men det er jo alltid lurt og skape en signature style. Det er en ting man bør tenke på hvertfall, og som oss alle har i bakhodet regner jeg med.
Dere spiller bra tight. Fine opptak. Dere er vel sånne som kunne dratt i studio for og spille inn ''live'' cd the old fashion way uten store problemer.
Føler det blir vanskelig og utdype seg så mye utifra de opptakene dere har lagt ut egentlig.

Syntes kansje det manglet litt krutt i vokalen, og så ble den oktav riffinga i første sangen litt vel mye følte jeg, men regner med den ville ligget lenger bak i en studio innspilling.
Kunne hjulpet med et annet strumming pattern på den der den går helt konstant på slutten kansje.

Trommene høres veldig bra ut. Dyktig kar.

Sabla vanskelig og si så mye om det gitt xd Nå hører ikke jeg på den typen musikk heller, så det er klart.
Mangler et eller annet som virkelig setter prikken over ien følte jeg. Blir vanskelig for meg og høre så mye mer av det, men det rette publikum ville garantert digga det.

Kansje det er noen bass fills som kunne gjort det hele litt mer shiny. Dere skal vel ikke ha med synther og sånt, så da må man jo virkelig ta tak i det man har.

Stå på videre og finn den lille tingen som gjør underverket. Det er som regel alltid en bitteliten ting som kan forandret synet på helheten av musikken.

Det høres forsåvidt bra nok ut som det er også.

Endret av Anthracity

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Hans Hansen

hei og takk for bra og konstruktiv tilbakemelding! jeg så nå at jeg hadde lagt ut feil klipp, var små snutter istedet for komplette låter.

Har lagt ut de riktige linkene nå.

F

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette syntes jeg var fett! Første låta hørtes litt Radiohead ut til tider;)

Andre låta fikk jeg litt clutch feel.

Tok meg selv i å småbange mens jeg glisa et glis som hadde gjort seg på en eller annen sleskeside.

Syntes vokalen blir litt tam som nevnt i første låta til tider. Og det er jo bare tull, for når han drar på synes jeg det låter fett!

Sikkert fler her som har noe mer konstruktivt å komme med.

Men stå på, og fortsett i samme gata! Med vokalen med tråkket som han til tider viser er dette konge!

Jeg vil ha mer!

Bra spilt;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Hans Hansen

noen flere comments godtfolk?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tøft, veldig tøft. Likte begge låtene. En fot i 70-tallet og en i 90-tallet :) Bare å gå rett i studio - hadde kanskje vurdert å tatt bort et vers på "Give it to me" for å gjøre den kortere.

Endret av ZorhO

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes det låter fett! Må slenge meg på det med vokalen. Han synger bra, han synger fett og alt det, men det er bare litt for likt alt annet. Det funker bedre i andre låta når dere har en sånn slækk koring i bakgrunn.

Det er som sagt tidligere slik at man må gjøre ett eller annet ekstremt for å skille seg ut nå om dagen. For 10 år sia hadde dere sikkert kunnet rocka med Gluecifer, Hellacopters og hele den gjengen, men hele sjangeren er så stinn av like band nå om dagen.

Bare for å poengtere, så synes jeg ikke vokalisten synger dårlig. Dere er en blodtrimma Volvo blandt andre blodtrimma Volvoer, men det er den lyserosa Cosworthen med gule prikker alle legger merke til ikkesant.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Hans Hansen

more comments?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.