Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp til bud på gitar


HallvardG

Anbefalte innlegg

Til trådstarter, handle her i stedet for. Da får du en helt ny, til under halvparten. Disse gitarene koster under femten hundre kroner.

http://www.tradetang.com/search/index.jsp?keyword=gibson%20335&catid=0&splitcount=24&sort=bestT0&currpage=1&type=0&freeshipping=2&trustworthy=0&quality=0&packageselling=0&attr=&maxp=0&minp=0&isg=0

Med norsk MVA ender du opp på en 17-1800 kroner for hele greia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til trådstarter, handle her i stedet for. Da får du en helt ny, til under halvparten. Disse gitarene koster under femten hundre kroner.

http://www.tradetang.com/search/index.jsp?keyword=gibson%20335&catid=0&splitcount=24&sort=bestT0&currpage=1&type=0&freeshipping=2&trustworthy=0&quality=0&packageselling=0&attr=&maxp=0&minp=0&isg=0

Med norsk MVA ender du opp på en 17-1800 kroner for hele greia.

Nå ble jeg litt sur på deg....synes ikke du skal oppfordre til å handle slikt jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Vil man ha en juksegitar, og man har valget mellom å kjøpe en juksegitar til 4000, eller en juksegitar til 1700 kroner, så er det da bedre at man kjøper den billige? Det er da så mange som har sagt noe om at dette trolig ikke er stort til gitar, samt fortalt at det er grovt overpriset at jeg ikke fant det nødvendig.

Selgsagt synes jeg også at trådstarter bør finne seg noen å handle med enn folk som i utgangspunktet forsøker å svindle han, men det regner jeg jo med at han klarer å tenke ut selv.

"Hei, jeg er en kjeltring som vil selge deg en gitar som er noe helt annet enn det jeg forsøker å selge den som, men jeg er VELDIG til å stole på, altså"..

Etter sigende er det litt bingo om man faktisk mottar noe som helst fra disse sidene. Pengene tar de gjerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forsvinnende lite info her, og bildene er alt annet enn gode, så 4 lapper for den der hadde jeg vært meget betenkt på å betale. Er det en håndlaget replika av en proff luthier, er det et kjempekjøp. Det er likevel ingen indisier som sier at dette er en slik en, så da må man kanskje regne med at det er en masseprodusert kinesisk "pirat-kopi" som ikke er verdt mer enn materialet den er laget av. Og det trenger ikke være mye. Det kan være en kurant gitar, og det kan være opptenningsved og el-avfall.

Jeg har sjekket kopigitarmarkedet i det siste (for å se om det fantes noen gitarer til en rimelig penge som kunne egne seg for et sært ombyggingsprosjekt), og vil vel si at dersom det er snakk om kinakopi, så kan man få slikt mye rimeligere nytt fra produksjonslandet. Men risikoen er alltid at man ikke får sjekket kvaliteten. Man kan få en helt grei gitar til en overraskende rimelig penge, og man kan få noe som knapt er spillbart. Men uansett er prisene der i gården ofte under 4000 kr, så her ville jeg nok prøvespilt før jeg kjøper.

Jeg tror ikke dette er en unik sjanse du bare MÅ slå til på, for å si det slik... ;)

Edit: Leste ikke hele tråden, og ser nå at CastorFiber kom med en lenke som kan være nyttig for å se hva som finnes der ute. Det er mye moro for den som er villig til å betale relativt lite penger (mindre enn 4000) på et kvalitetsmessig sjansespill.

Ellers synes jeg det er uetisk å støtte de gitarprodusentene som piratkopierer logoene til de store gitarprodusentene. Jeg har ikke noe imot Asiaproduserte gitarer og basser (alle bassene mine og de fleste delene på den hjemmebygde elgitaren min er laget der). Det er mye bra som lages der og selges lovlig under kjente merker også (lisensproduksjon og som underleverandører). Man skal da huske at det er en kvalitetskontroll involvert som man ikke får når man kjøper rett fra kilden. Eksempelvis er vel de fleste Squier-gitarer laget i Asia, men siden Fender må yte support, så er det grenser for hvor lav kvalitet man slipper gjennom. Slik gir det mer trygghet å kjøpe av en produsent med et verdensomspennende salgs- og serviceapparat.

Man kjøper man en fake med en Fender eller Gibsonlogo i tro at det er ekte, så blir man lurt ikke bare på kvaliteten (som likevel kan være bra), men også mhp. serviceapparatet, bruktverdi mm.

Skal du ha en kinagitar med en viss grad av kvalitetskontroll til en rimelig penge er det bedre å kjøpe en av disse:

http://www.guitarfetish.com/XV-900-Semi-Hollowbody-Flame-Maple-Alnico-Fat-Pats_c_154.html

http://www.rondomusic.com/eg6cuscs.html

Endret av sarge
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.