Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

et spørsmål til dere dilldall-geeks...


Sandman

Anbefalte innlegg

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

har studert block-skjemaet på GE-7 og den har et fint arsenal av transistorer, men om det kan lage litt for hard lyd kan jeg tro. ellers så tviler jeg på om de er laget for å booste, men å opprettholde det som kommer inn, dsv. akkurat sterke nok til at lydsignalet ikke minkerfor mye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen pedaler sier jeg jo.Klon centaur er for dyr,og funker ikke til mitt bruk,den kommer til å overstyre...

Bah, bullshit.

If you want no distortion at all, the Centaur has an operating mode called: clean-boost mode.

Poenget er å bruke den nettopp som en clean-boost, ikke som en overdrive.

Men du kunne jo dratt inn pris litt tidligere dersom det faktisk var et poeng.

Dog, om en Boss EQ-pedal gjør jobben tilfredsstillende for deg må du selvfølgelig bare bruke den :)

Så hvis jeg bruker den foran en amp på vrengkanalen,så får jeg en dB-økning,og ikke bare mer overstyring av signalet inn i forsterkeren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen pedaler sier jeg jo.Klon centaur er for dyr' date='og funker ikke til mitt bruk,den kommer til å overstyre...Men jeg tror jeg har funnet løsningen. En EQ-pedal,enkelt og greit.[/quote']

Klon Centaur er DEFINITIVT verdt det, du finner nok en bruk. Da koster den nok bare 2-3000, 4500 ny. Rene boostpedaler er f.eks. Fulltone Fat-Boost, Gollmer Booster og nå snart kommer Carl Martin sin Hydra Boost, sjekk ut www.carlmartin.com - den gleder jeg meg til, skal byttes ut mot min Carl Martin Hot Drive'n Boost MkII.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

eq-pedal i fx-loopen. det funker. så og si alle 7 bånds eq pedaler har hoved-volum kontroll i tillegg til de 7 båndene. bare kjør opp den litt, og skru på pedalen når du vil ha litt høyere lyd.

jeg vil også anbefale å skru opp mellomtonen (på eq-pedalen) litt hvis du skal bruke pedlen til å kutte gjennom miksen når du spiller solo. Mellomtonen er som du sikkert vet det viktigste når det gjelder å bli hørt bandsammenheng.

en eq pedal koster ca 1000-1200 ny, eller ca 5-700 brukt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har funnet løsningen. Jeg kjøper en Marshall TSL122. 3 kanaler, herlig Marshallyd,og dårlig reverb,som passer bra,for da kan jeg bruke effektene i DG-stompen,som ikke er fantastiske,men de går an. Når det er snakk om å skru opp mellomtonen,så har jeg ikke voldsomt mye å gå på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.