Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fender Pro Junior.


Tommern

Anbefalte innlegg

Har bestemt meg for en Fender Pro Junior som hjemmeamp.

Under 10 kg, 15 w, 10' element, no-nonsense vol og tone only.

Gjør resten med pedaler, på samme måte som med Top Hat'en som er hoved-amp.

Noen som har erfaringer å dele med seg ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada. Men greia er at jeg ikke vil ha en to-kanaler med drive og reverb og stæsj. Jeg vil ha en liten hjemmeamp, no nonsense en-kanaler ;) Så derfor lurte jeg på om noen andre har brukererfaring med nettopp denne. :)

Blues Junior har ikke to kanaler ;) Har hørt Pro Junior live noen ganger, det låt som en fis. BJ låter derimot veldig fint! 10" blir litt spedt når det bare er en av den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blues Junior har ikke to kanaler ;) Har hørt Pro Junior live noen ganger, det låt som en fis. BJ låter derimot veldig fint! 10" blir litt spedt når det bare er en av den...

Javel. Men nå var det en liten hjemmeamp jeg skulle ha da.

Kunne egentlig klart meg med en Champ 600. Men det har jeg hatt, og så ville jeg ha noe som var hakket større, som kan brukes på en øving eller liten gig. Men allikevel skal den være fysisk liten og lett. Og jeg trenger ikke drive eller fatswitch eller reverb.

Og så har jeg, som nevnt i min første post, bestemt meg for en Pro Junior. Hvis jeg ville hatt noe på størrelse med en Blues Jr., så hadde jeg heller kjøpt meg en Peavey Classic 30, som eter en Blues Jr. til frokost.

Det jeg lurte på, var om noen hadde noen brukererfaringer å dele med meg. Sånn som Telemann gjorde. Eller om svakheter f.eks. Sånn info som f.eks finnes om at Marshall Class 5 skrangler når man spiller høyt på den. Eller om noen har funnet ut at den låter mye bedre med en spesiell type rør, eller et annet element, eller annen info som kan være nyttig for en som har bestemt seg for å kjøpe en Pro Junior..... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har eid en i to uker nå og har såvidt satt meg inn i hva ampen er i stand til. Mitt inntrykk så langt er at den spiller høyt til å være en så liten tass, men forvent ikke mye headroom. Jeg får en mild overdrive med volumet rundt 4-5, men da spiller jeg også høyt! Jeg har ikke testa den med bandet ennå, men jeg tror jeg skal høres greit uten noen form for oppmikking, ihvertfall på øving. Såpass glade i hørselen vår er vi. Forsterkeren oppleves som ganske bright i lyden. Med LP Traditional skrur jeg tone til 6-7-ish, med telecasteren er den nede på 2-3. Som tidligere nevnt har jeg ikke testa den i en bandmix og da tipper jeg den skjærer godt igjennom. Jeg er foreløpig fornøyd og angrer ikke på kjøpet. Det er jo utrolig gøy å ha litt guffe på ampen og styre ting med anslag og volumkontrollen på gitaren uten at malinga flasser av veggene :)

Endret av Brötthäst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har eid en i to uker nå og har såvidt satt meg inn i hva ampen er i stand til. Mitt inntrykk så langt er at den spiller høyt til å være en så liten tass, men forvent ikke mye headroom. Jeg får en mild overdrive med volumet rundt 4-5, men da spiller jeg også høyt! Jeg har ikke testa den med bandet ennå, men jeg tror jeg skal høres greit uten noen form for oppmikking, ihvertfall på øving. Såpass glade i hørselen vår er vi. Forsterkeren oppleves som ganske bright i lyden. Med LP Traditional skrur jeg tone til 6-7-ish, med telecasteren er den nede på 2-3. Som tidligere nevnt har jeg ikke testa den i en bandmix og da tipper jeg den skjærer godt igjennom. Jeg er foreløpig fornøyd og angrer ikke på kjøpet. Det er jo utrolig gøy å ha litt guffe på ampen og styre ting med anslag og volumkontrollen på gitaren uten at malinga flasser av veggene :)

Høres ut som at den vil dekke mitt behov. Trenger en liten kjekk amp hjemme, som jeg også kan nappe med meg hvis jeg skal spille i en liten setting, eller et annet sted enn øvingslokalet, og som funker fint med pedalbrettet foran. Takk for tilbakemelding :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.