Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Favorittbassist


Bugbass

Anbefalte innlegg

Marcus Miller er en av mine favoritter iallefall. Har nettopp vært på konsert med han, og det var en meget hyggelig opplevelse. Den mannen har en groove og en autoritet på scena som få kan matche. I tillegg er han jo også en anerkjent arrangør og produsent.

Så han spille på Molde jazz den 16 juli. Groova no helt sykt. Hvor var det han spilte den 31?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For enkelthetens skyld så syns jeg Cliff Williams gjør akkurat det han skal i Ac/Dc og ikke noe mere dilldall.
Noel Redding gjør åsså en god figur med Jimi og Experience.

Skal vi snakke om legendariske riff kommer vel John Deacons riffing med Queen høyt oppå lista mi.

Men jeg liker svær bass og da kommer man ikke utenom Lee Rocker og Jimbo Wallace.
Tøffaste bassriff syns jeg faktisk Nikki Sixx står for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Telletråder er en del av forumlivet, så derfor vil jeg framheve Sir Paul, og Gene Simmons. Begge har laget masse flotte låter det bass er det viktigste, samtidig som de ikke driver og leker gitarister.

Ofte er det slik at man kjenner igjen en låt på gitarriffet. Disse to har en evne til å lage noe unike bassting som ikke kan erstattes, og som ikke kan spilles på gitar på samme vis.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.