Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

VOX forsterkere


oaj73

Anbefalte innlegg

Kan være greit å informere om hva slags lydideal du har (evt. hva slags musikk den skal brukes til), samt hvor den skal brukes (hjemme, band, arenakonserter, mammas kjeller etc.). Dette vil fort hjelpe deg til å få bedre svar på ditt spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del har en Ac30cch med openback 212 kab med wharfedale gsh12-30. Syns det til tider låter jæskla bra, men tror høyttalerne hos meg er det svakeste leddet i ligninga. celestion blue's skal funke bra, men de koster litt. En kombo av to forskjellige elementer går jo og ann.

Skal du ha combo eller topp og kab? Ting blir fort tungt uansett, men topp og kab har fort noen fordeler. En slipper så mye vibrasjoner fra høyttalerne til ampen, og vekten blir fordelt til to enheter, så du slipper å ta i så du driter på deg opp trappa til scena.

Uansett låter en ac30 best når du drar på litt, og skal du ha den på gutterommet på lavt volum hele tia er det ikke vits i noe ac30.

Her alle modellene jeg fant fra både custom og custom classic-serien:

" The Models

  • AC30C2: 30 Watts 2 x 12" Celestion G12M Greenback Speakers / Effects Loop.
  • AC30C2X: 30 Watts 2 x 12" Celestion Alnico Blue Speakers / Effects Loop."

The Models

  • AC30CC1: 1x12 combo with Celestion neodymium NeoDog speaker.
  • AC30CC2: 2x12 combo with VOX custom GSH12-30 speakers.
  • AC30CC2X: 2x12 combo with Celestion AlNiCo "Blue" speakers.
  • AC30CCH: 30 Watt head.
  • V212BN: 2x12 opened back extension cabinet with VOX custom GSH12-30 speakers.
  • V212BNX: 2x12 opened back extension cabinet with Celestion AlNiCo "Blue" speakers.
  • V412BN: 4x12 closed back extension cabinet with VOX custom GSH12-30 speakers.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller for det meste cover låter, i mange sjangre. Har Egnater M4 Preamp i rackoppsett, deriblant med Vox modul, samt Twin/Dlx.

Tenker combo format mest til hjemmebruk og mindre spilleoppdrag det gitaren gjerne ikke blir oppmikka.

2x12 er nok å foretrekke, så er vel høyttaler valg som føles vanskelig.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig mange forskjellige modeller av Vox forsterkere på markedet.

Hvis du bare konsentrerer deg om Vox AC30 2x12" combo, så finns det også en god del modeller.

Det er både nye modeller som er i salg nå, og forskjellige modeller som tilhører forskjellige produksjonsepoker.

Det finns også mengder med andre amper som bygger på AC30 konseptet.

De fleste amper med katodebias, uten negativ feedback og 4xEL84 i sluttrinnet er en eller anne form for twist på AC30.

Forskjellene består ofte av forskjellig antall gaintrinn og variasjoner av tonekretsen.

Top Boost er også et ekstra gaintrinn på Brilliantkanalen i forhold til den originale AC30 modellen.

For oss som liker gamle Voxamper er blå alnicohøytalere en vesentlig del av den originale Voxlyden.

Selv om andre høytalere også kan låte bra så mister man da noe av særpreget.

Husk at en Vox AC30 Twin er tung å bære og at den spiller veldig høyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker også en EHX Switchblade, men det er ikke mye ekstra mikk. Det er en kabel ekstra ift normal footswitch for kanalskifte, men normale folk med litt pedaler og drit uansett tror jeg ikke vil oppleve den store forskjellen.

Klart, om du i tillegg skal bruke footswitchen som hører til for å skru av og på reverb og tremolo, da begynner det å bli mye ledninger mellom pedalbrettet og ampen, det er jeg enig i. Personlig har jeg bare alltid på litt reverb, og tremolo bruker jeg ikke, så for min del er ikke det et problem :)

Som sagt så funker EHX Switchblade fint til kanalswitching, og den er ganske liten og nett, men den er også bare en A/B-switch. Altså vil du aldri kunne mikse kanalene sammen, men bare bruke dem hver for seg. Skaffer du en A/B/Y-switch kan du kjøre begge utgangene sammen og mikse kanalene på ampen om det er behov for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.