Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

GuitarFetish kropp og hals


Anbefalte innlegg

Kjøpte for en stund siden en kropp og en hals fra Guitarfetish http://store.guitarfetish.com/Factory-Buyout-Clearance-Sale_c_410.html Det var billig, under 50 dollar tilsammen, men nesten like mye i frakt...

Halsen var halvveis frest ut for locking-nut, og kroppen hadde 3-4 stygge avskallinger i lakken. Og dessuten var det boret hull på feil plass for Floyd Rosen.....

Så jeg pusset ned og sparklet på kroppen, fyllte Floyd-hullene med en epoxysak fra Byggmakker, og filte til det som trengtes for locking-nut. Epoxyen er hard som stein nå, null elastisitet der! Trodde kroppen var fin da jeg plukket den frem i dag, noen måneder etter sist jeg hadde fingrene i den. Men nå hadde lakken sprukket opp og var løsnet på en ganske stor del av kroppens overside. Fram med varmepistolen og fikk skrellet av all lakken på oversiden. Trenger pussing og sparkling igjen... Det var forresten et saftig lag med lakk på den, målte det til 0,8 mm, mye plastikk..

Billig, greit nok, men atskillig verre enn jeg hadde trodd. Det er ikke helt sikkert at det blir gitar av dette med det første...

Ser slik ut nå, den røde biten nederst er et lakkflak jeg tok av....

DSC03819-800.jpg

Kan være fortsettelse følger... Men lover ingenting

Endret av askret
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne halsen manglet som sagt noe utfresing til locking-nut (var begynt på!), og den mangler siste finish på pussing av endene på bånda.

Så for en drøy hundrelapp er det ikke så galt!

Men ser jo hos GFS at de er veldig variable, noen mangler lakk, noen mangler et par bånd osv... Studer bildene godt før du kjøper!

Ser ut som at fabrikken bare plutselig har stoppet opp og arbeiderne har bare sluppet det de har holdt på med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Neida, de legger ikke skjul på at her trengs det å gjøres mer eller mindre! Factoty Clearance kaller de det. De har kjøpt opp hele lageret på en fabrikk, masse halvferdige ting. Sjekk linken i første posten.

Føler meg ikke på noen måte lurt, jeg var forberedt på det meste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så oppdager jeg nå at det er noe feil med halslomma på kroppen. Tydeligvis frest ut større, men i ettertid lappet på slik at en standard hals ikke vil passe.. Dvs. den passer i lomma, men da blir det en drøy cm for langt opp til nøtta...

God anledning til en skikkelig test av fresen og fresekunnskapene da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

et tips: sjekk at strengespredningen på bua du har tenkt til å bruke; er av den smale sorten. Jeg kjøpte to like halser med 22 bånd, fra det fabrikkoppkjøpet. De var helt klar beregnet for en smalere spredning en gjennomsnittelig. Heldigvis hadde jeg (ved en tilfeldighet) kjøpt en smal variant av broa jeg valgte. Jeg vet ikke om det gjelder alle halsene de selger, men det kan være en grei ting å tenke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset, men bredden på halsen ser ok ut. Samme som på Kellyen min, 24 bånd, og Floyd. Så problemet mitt blir å få halslomma forlenget inn mot broa....

Blir nok ikke gjort med det første..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også trenger jeg et 3/8" bor... Hvor i huleste får man tak i det? Har lett hos Clas, Biltema, Gustavsen....

StewMac selger bare i hele sett....

Noen tips?

Endret av askret
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3/8" = 3/8 = 0.375

0.375 × 25.4 = 9.525mm.

Det er jo bare snakk om 0.025mm. Du kan ikke bare bruke et 9.5mm bor og evt file litt eller bore litt "til siden" når du har bort inn i kroppen eller halsen? Skal vel nesten være helt likt eller?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her jeg bor har jeg en helt vanvittig skrue, bor- og delepusher. Jeg har fått være med ned i kjelleren, og jeg tror de har noen eksemplarer av samtlige skruer som eksisterer på denne planeten, bortsett fra Phillips- skruer med linsehode, tenk Fender plekterbrett. Det ser jeg irriterer innehaveren noe skrekkelig. Tipper han er "skruenerd", jo særere ting jeg spør om, jo mer koser han seg når jeg spør om noe og han har det på lager.

Uten at jeg vet, er jeg rimelig sikker på at han har tommebor. Han har i hvert fall Unbrako- nøkler i små tommestørrelser.

Noen Webshop har de nok ikke, men ring/send en epost og spør, så tipper jeg det ordner seg. Gjør det ikke det, stikker jeg gjerne innom, handler og sender.

http://www.ab-jernvare.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.