Web Analytics
Jump to content

Axe fx 2 brukere.

TonyK

Recommended Posts

Hei

Finnes det noen axe fx 2 brukere i finnmark ?

Har selv fx 2 som jeg kjører i en marshall jvm 410 i Poweramp sløyfa. Og 1960 4x12 cab.

Finnes det andre med dette oppsettet? Som vil dele erfaringer?

Hadde kjøpt meg etpar aktive monitorer til Axe'n (RCF NX 12 SMA, Atomic CLR, Matrix e.l)

Å kjøre direkte er jo hele poenget IMO.

Ved å kjøre den i sløyfe og ut gjennom gitarkasse får man jo ikke brukt en brøkdel av potensialet i Axe'n!

Fantastiske mix IR' er i FW 10.00 får du jo ikke brukt på denne måten....

• Like 1

Ja er jo klar over at den funker meget bra på den måten.

Har tenkt og få testet den med monitorer men må bare få lånt meg et par av god kvalitet først.

Kjøper ikke monitorer til mange tusen uten og ha fått testet det først :-)

Nå bruker jeg jo amp sim, er bare cab sim som er av.

Og så er det jo litt av følelsen av og ha 4x12 cabinettet i ryggen. Men er sikkert en vanesak.

Å ha 4x12 i ryggen gir en egen opplevelse ... men når man kjører AxeFx mener jeg det er absolutt anbefalt å bruke monitorer.

Da får man tilgjengelig uendelig med forskjellige kabinetter til ampene i Axe'n og kabinetter farger lyden MYE.

Jeg bruker idag RCF ... men har bestilt den nye Atomic CLR (liker ikke å kjøpe uten å prøve men har stor tro på at den vil gjøre jobben).

Ja er jo klar over at den funker meget bra på den måten.

Har tenkt og få testet den med monitorer men må bare få lånt meg et par av god kvalitet først.

Kjøper ikke monitorer til mange tusen uten og ha fått testet det først :-)

Nå bruker jeg jo amp sim, er bare cab sim som er av.

Og så er det jo litt av følelsen av og ha 4x12 cabinettet i ryggen. Men er sikkert en vanesak.

IR (cab sim) er jo hele poenget med Axe-FX.

Som Cliff Chase sier så utgjør de en større forskjell enn amp simmene.

Å ha 4x12 i ryggen gir en egen opplevelse ... men når man kjører AxeFx mener jeg det er absolutt anbefalt å bruke monitorer.

Da får man tilgjengelig uendelig med forskjellige kabinetter til ampene i Axe'n og kabinetter farger lyden MYE.

Jeg bruker idag RCF ... men har bestilt den nye Atomic CLR (liker ikke å kjøpe uten å prøve men har stor tro på at den vil gjøre jobben).

Gled deg!

Jeg hadde RCF NX 12 SMA og har hatt CLR monitorene en stund nå.

De er sinnsykt bra. Skal du ha noe fetere må du opp på EAW o.l tunge store ting til 30-40K pr kasse!

Jeg vurderte noen ganger etter å ha testet Meyer, Turbosound, EAW o,l og gå for noe sånt men har slått meg til ro med CLR kassene.

Du kan skru presets på de helt uten problemer, resultatet blir helt likt som når jeg skrur på Dynaudio BM 6 MK II monitorene mine!!

De spiller med andre ord meget flatt. RCF hadde en liten mellomtone dipp som jeg først hørte etter å ha kobblet opp CLR

Gled deg!

Jeg hadde RCF NX 12 SMA og har hatt CLR monitorene en stund nå.

De er sinnsykt bra. Skal du ha noe fetere må du opp på EAW o.l tunge store ting til 30-40K pr kasse!

Jeg vurderte noen ganger etter å ha testet Meyer, Turbosound, EAW o,l og gå for noe sånt men har slått meg til ro med CLR kassene.

Du kan skru presets på de helt uten problemer, resultatet blir helt likt som når jeg skrur på Dynaudio BM 6 MK II monitorene mine!!

De spiller med andre ord meget flatt. RCF hadde en liten mellomtone dipp som jeg først hørte etter å ha kobblet opp CLR

Jeg har en annen RCF enn den du har og du bekrefter bare det inntrykket jeg har fått av CLR monitorene.

Det at de sprer lyden betydelig bedre enn standard monitorer er veldig pluss og gjør vel at man klarer seg med en, men hvis jeg er fornøyd med den kommer jeg til å kjøpe en til.

Kjekt å ha hvis man spiller på større scener og jeg kjører jo AxeFx i stereo.

Jeg har en annen RCF enn den du har og du bekrefter bare det inntrykket jeg har fått av CLR monitorene.

Det at de sprer lyden betydelig bedre enn standard monitorer er veldig pluss og gjør vel at man klarer seg med en, men hvis jeg er fornøyd med den kommer jeg til å kjøpe en til.

Kjekt å ha hvis man spiller på større scener og jeg kjører jo AxeFx i stereo.

2 CLR monitorer i stereo er veldig fett.

Bruker de bare på øvingslokalet jeg så jeg har de ikke med live, så har ikke noe bred stereolytting da.

Men uansett hvor bra monitor du har så er det jo uansett PA ut til publikum som bestemmer kvaliteten på lyden. Og kvalitet på PA på diverse små scener er jo så som så.

Litt derfor også jeg har vanskelig for og kvitte meg med 4x12 cab. I den blir det samme lyd uansett PA på plassen jeg spiller.

Eller hva mener dere?

Mikker dere ikke opp 4x12??

Lei PA hvis det er en crappy en der dere spiller.

Lydmann og PA er viktig. Hjelper ikke om bandet er bra hvis det låter crap!

Hovedgrunnen for å ha bra monitor(I tillegg til å ha fin lyd til seg selv/bandmedlemmer) er jo at du skal skru lyd som låter riktig i PA

Men uansett hvor bra monitor du har så er det jo uansett PA ut til publikum som bestemmer kvaliteten på lyden. Og kvalitet på PA på diverse små scener er jo så som så. Litt derfor også jeg har vanskelig for og kvitte meg med 4x12 cab. I den blir det samme lyd uansett PA på plassen jeg spiller. Eller hva mener dere?

Hvis man slår av cab sim i Axe for å kunne bruke ditt 4x12 cab ja da må du mikke opp kabinettet for å få det i PA.

Men det er jo mye bedre løsning å bruke monitor for da kan du kjøre Axe rett i miksern.

Bruker man Atomic CLR kan man kjøre output 1 fra Axe som går til mixern hvor lydmann kan styre lyden og output 2 rett til Atomicen.

Da kan du styre volum på Atomicen selv via Axe output 2 - i tillegg kan du dra inn en XLR fra mixern og få resten av bandet i din monitor. Du mixer da selv volum fra Axe og bandet fra Atomicen.

Altså, jeg vet det ikke skal foregå kjøp og salg her, men dette er like mye et råd!

Jeg har spilt på Atomic Powered Wedge lenge. De låter fantastisk til AxeFX!! Posten klarte å ødelegge en av mine så jeg måtte kjøpe en ny. Jeg har derfor tre stk og trenger kun to (kanskje bare en siden jeg sjeldent spiller med stereooppsett).

Tro meg, du vil ALDRI savne en 4x12 i hvertfall :)

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=40977321