Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Feilslått strategi


Thunderbird_V

Anbefalte innlegg

Jeg brukte også mine helt til venstre når jeg hadde min f1. Men er det ikke bare å dra ned treble i steden for å bruke vle? Eller cutte litt mid i steden for å bruke vpf?

Nei, hvis du drar ned treble vil det ikke låte helt likt som å bruke vle. Og vpf booster bunn og topp samtidig som det kutter mid, jo mer du vriri på knappen, jo mer mid kutter du og jo mer bunn og topp booster du. Må jobbe endel med eq for å få det til å ligne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Moralen har du helt rett i, men smaken er åpenbart som baken. Gamle bassisten i bandet mitt hadde en slik, og jeg syntes den låt helt knall. Kanskje litt udefinert i toppen med bare 1x15", men fikk man på et 210-cab i tillegg så blei det snerten og fin gromlyd, hvertfall ift hva den koster. Det er jo en ganske så billig forsterker.

At TC'n er betydelig bedre skal jeg dog ikke betvile et sekund. Prøvde en TC på et matchende cab på Tre45 en gang jeg var innom Trondheim, og den låt helt sjef!

Uansett, godt du endelig har funnet feilen i lydbildet ditt og fått deg utstyr du er fornøyd med. Og se lyst på det; basser, strenger, pickups og effekter er jo gøy å eksperimentere med uansett ;)

Joda, det er artig å eksperimentere med pickuper og strenger og bokser. Men til slutt hadde jeg kjøpt nok bokser til å kjøpe ny forsterker to ganger, så jeg burde kanskje tatt til vettet tidligere ,-)

Ellers opplevde jeg at Ashdown-forsterkeren hadde mye bunn, men fint lite annet på hovedbassen. TC har mer definert lyd over det hele, og passer veldig bra til meg og min bass. Men min sist innkjøpte "bass", en Gretsch Baritone, stemt som bass, hørtes helt flott ut på Ashdown-forsterkeren, men låter spinkelt som en eggdeler på TC'en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.