Web Analytics
Jump to content

Trådløs mikrofon, anbefalninger!

Recommended Posts

Hei!

Vi har etter mye AB testing lagt den billige trådløsmikken jeg kjøpte av Castor for 400 kroner på hylla. Den leverer en rar og nasal lyd iforhold til resten av vokalmikkene, og vi får ikke reddet det med de små EQ mulighetene på mikseren.

Noen som har noen systemer å anbefale? Trenger bare en mikk og mottaker, ikke flere kanaler. Max pris må være rundt 2000,-

Gjerne en mikk som tåler å gå i bakken noen ganger også... :P Har sett på Line6 systemene som tilsvarer G30 og G50 til gitar-systemene som jeg har veldig god erfaring med, men har ikke fått noen hands-on testing med håndholdte vokalsystemer.

Bedrevitere med internett-forum erfaring trenger ikke svare ass, folk som faktisk har testa systemer er mer interessant! :)

Edited by oystein1988

Jeg ville ikke kjøpt noe billigere enn f.eks Sennheiser EW135 http://www.prisjakt.no/product.php?p=431739 Shure sin SLX-serie kan også være noe å se på (ca. 6500,- for en trådløs SM58). Men for alt jeg vet kan det være dere vil bli fornøyd med Shure sin PG24-serie også. Lyden er som i en vanlig PG58, helt grei. Byggekvaliteten er nok litt mer så som så og jeg antar at skallet på både mikrofon og mottaker er laget i plast. Prisen ligger på ca. 2700 og oppover.

Edited by Ibanez Prestige

Fælt så kresne coverbandet har blitt, da! Håper du synes den mikken var verdt 400.- Jeg har brukt min flere ganger etter at jeg solgte en til deg, og den låter da greit nok, selv om jeg er enig at det ikke er verdens beste.

Jepp, brukt det mange ganger live vi! Vi ser an stedet litt, og settingen på spillejobben. Men nå har vi oppgradert i såpass stor grad på hele anlegget, og det er vanskelig å få vokalen til å sitte skikkelig i brøstet med den mikken.

Jeg har til og med bytta ut mikk-elementet til en sånn behringer 58 klone, det hjalp en god del, men ikke bra nok. Det låter heller ikke likt som en tilsvarende mikk jeg tok elementet fra, så det er selve trådløs-overføringen som er en del av ulyden antar jeg. Har en ødelagt Shure 58 også, som jeg skal prøve elementet til og se om det blir bra nok.

I noen tilfeller er det greit å ha en mobil vokalist, da vi alle kan hive oss ut i publikum og moshpiten (alle er trådløse), og andre ganger prioriterer vi godlyd på mere "viktigere" gigs.

Man får jo sånne sendere som man bare plugger i vanlig kabelmic. Vet ikke noe om kvaliteten på dette opplegget, men jeg tror ikke de koster all verden, og en SM58 eller Røde M1 får man jo for en slikk og ingenting i disse dager.