Web Analytics
Jump to content

Mooer Pitchbox

Watha

Recommended Posts

Flere enn meg som er nysgjerrige på denne pedalen, som ikke er tatt inn til landet (enda)? Vel, jeg bestilte meg en fra det store utland, og igår henta jeg den på posten. Google står for specsa.

Dette er min tredje Mooer på brettet, har en Ana Echo og en Green Mile fra før. Bra greier som sparer meg for dyrebar plass!

Hvis du snuser på pedalen for oktavbruk så ville jeg styrt unna, den tracker helt forferdelig på såpass store intervaller. Dette gjelder både på harmony og pitchshift modus. Den genererte tona er altfor lav. Da jeg koblet den i effektsløyfa på Deluxe Memory Boy'n, på pitch shift mode, tok det ikke mange ekkoene før tona var nede på en stor septim... Men som kvart- (og til nød kvint)harmonizer låter den dritkult, selv om også her kan man ane at den ikke tracker HEEELT 100%, men det er liksom innafor. Låter fett ihvertfall.

Detunefunksjonen låter greit nok, men ingen som kjøper denne pedalen har det i tankene.

Alt i alt er jeg fornøyd med pedalen, men den har sine begrensninger. Ikke kjøp som oktavpedal, men hvis du skal ha en harmoniseringspedal til litt krydder her og der kan den anbefales.