Web Analytics
Jump to content

programvare

ibanez
 Share

Recommended Posts

hei!

jeg lurer på om folket kan annbefale noe programvare som jeg kan bruke

til å ta opp gitar, mixe, lage trommetracks, og fixe litt på gitarlyden...

jag har nettop kjøpt meg en bærbar pc og har planer om å spille inn noe av musikken jeg har skrevet.....

Ah!

et spørsmål jeg har peiling på ... deilig .. hehe

Har du studio-lydkort da? uten det kommer du jo ikke vidre langt ;)

På pcen bør du kjøre Logic ... Jeg kjører Logic Platinum 5.5 og er fornøyd som bare det . Her kan du spille inn , ha god oversikt og i tillegg har programmet et stort nummer av VELDIG gode og avanserte plugins som Compressore , Noise Gates , EQ´er , Delayer og diverse Modulation effekter.

Du kan jo i tillegg laste ned noen da .. plugins fra TC er å anbefale .

For å få max ut av opptaksmuligheter og det å ta opp trommer osv er det lurt å skaffe seg et midi keyboard , et midi interface til usb , og også da skaffe seg noen GODE SOFTSYNTER . Det gjør alt ...

Samtidig , for å få god trommelyd bør du få tak på en god samplepakke . Jeg bruker Drumkit From Hell ... den er veldig bra og låter realistisk og fint .

Av softsynther så kommer det jo litt an på hva du skal ha da ...

Skaff det Edirol Super Quartet til pianolyder osv , det låter knallbra .. har også bra basslyd ........

Og om du liker å lage støylyder osv , som jeg gjør . så bør du skaffe deg noen ting av Native Instruments (de er dyre da men)

Ja .... det var vel det du trenger for å gjøre bra bra bra opptak ..

Kjekt å ha bra monitoring .. jeg kjøpte meg et AKG 240K headset denna uka , det låter fint ....

da har du studio .

Nilsefix

Ah!  

Kjekt å ha bra monitoring .. jeg kjøpte meg et AKG 240K headset denna uka , det låter fint ....

Ja de er fine. Selv har jeg to stykk av modellen over, AKG K-270 Studio. Låter reint som bare f...! Og nå skal jeg kjøpe meg enda 2 stk av toppmodellen K-271 Studio

Menne...å mikse på hodetelefoner er generellt sett ikke bra. Men det duger jo til hjemmebruk

Vegar

Ja ,

jeg er ikke professjonell , og jeg må ha et studio som er relativt "lydløst" ut av min lille verden ..

Gjør mye mixing og innspilling om natta .. det liker jeg best igrunn ... mye om dagen og seff , men noe om natta .. og det er lissom i huset til familien :P hehe

men ja .. jeg er veldig fornøyd med 240 .. holdt på å teste 271 men de sa det var lite merkbar forskjell i forhold til prisen .. så jeg tok de ...

fikk de svinebillig ...

-nilsefix.

hvis 271 er bedre enn 270 så er det KJEMPEFORSKJELL fra 240. Bare det å TA i de så merker du forskjellen. 270 tåler mer juling, låter mye mer åpent og det er mye enklere å høre detaljer. Dessuten har de en mye mer lukket karakteristikk, som gjør at det lekker mindre lyd UT, og mindre inn. Veldig behagelig for trommiser bl.a

Men det er ikke veldig mye bunn i de, overraskende nok. Men som sagt, tåler mye juling og låter VELDIG åpent

240 også låter bemerkningsverdig åpent . Og det tror jeg at er en av karakteristikkene til AKG .. det samme er det med litt lite bass ...

Jeg gir ikke headsettet mye juling anyway ..men , ja , jeg er veldig fornøyd .Holdt på å kjøpe Beyerdynamic DT770 .. det er sett som tåler juling og er enda bedre for trommiser om du leiter etter det..

Jeg tar ikke opp trommer anwyay , sampler det...

men jeg så poenget :)

-Nilsefix-