Web Analytics
Jump to content

Trådløst system til gitar

Stratman

Recommended Posts

Har begynt å kikke på ulike trådløse systemer til gitaren min. På 4sound anbefalte de meg Sennheiser wireless X72 ( http://en-de.sennheiser.com/plug-on-transmitter-wired-wireless-microphone-xsw-72 ).

Noen som har noen erfaringer med denne typen?

Ellers så har jeg lagt merke til på diverse forum at Line6 relay er et system som de fleste virker fornøyde med. Denne er dog litt dyrere.

Noen som har noen erfaringer å komme med?

har line6 systemet, funker veldig bra! Har G30 systemet.

Hvis jeg skulle kjøpt nytt så hadde jeg gått for G50 da den har litt mer solid transmitter. I metall, med solid remfeste. Den jeg har nå trenger teip overalt da den somregel ikke overlever moshpiten på scena.

• Like 1

Jeg har et Mipro ACT-707. Det er analogt, men låter akkurat like bra som Line6-systemene. Bra rekkevidde også, og en ledning som faktisk sitter fast i senderen i motsetning til på G30 :P

Glem ikke de to 4 meters antennene som stikker opp av pedalbrettet ditt da :D

Oh wait, dem er jo trampet istykker for lenge sia :D

Edited by oystein1988

Det holder med en antenne, og den kan vinkles sånn at den ikke er i veien ;) Foretrekker det fremfor å måtte ha senderen i en kokong av gaffa for at den ikke skal faile :P

http://www.ebay.com/itm/NEOTECH-WIRELESS-TRANSMITTER-POUCH-MEDIUM-ITEM-7901124-shipsfree-USPS-first-clas-/230941514028?pt=Guitar_Accessories&hash=item35c52fd92c

:)

Har også G30. Gikk til innkjøp av en slik veske som jeg linker til over da reimfestet takket for seg, og jeg syntes gaffa ble litt for mye tullball. Ellers har den funka knirkefritt i... Tror det er 3 år siden jeg kjøpte den.

Takk for tilbakemeldinger, tydelig at de fleste er fornøyde med line6, men det er ingen som har noen erfaringer med Sennheiser Wireless X72?? Den er litt billigere enn Line6 så lurte på om jeg skulle slå til på den?

Dere som bruker trådløst:

Hva gjør dere hvis dere bruker flere gitarer iløpet av en konsert?

Har dere flere sendere?

Bruker samme sender ja. Fester senderen i beltet på buksa. Fort gjort å nappe ut pluggen, bytte gitar og plugge i.

Jeg bruker én sender, men er gira på å handle en til. Fester den i reima, det er for mye akrobatikk til at det er trygt å feste den i beltet :D

Vokalisten lirer av seg noe piss mens jeg bytter, funker fett!

Edited by Aphelion