Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Mer Telemaster...


Anbefalte innlegg

  • 3 weeks later...
Trege greier, men jeg har fått frest ut skikkelig kontrollrom. Jeg gadd ikke lage maler og lokk selv, så jeg brukte StewMac-løsningen.


oacf.jpg


Fikset noen hakk og småsår og pusset ned til 400. Toppen er klar for porefylling, men baksiden må pusses litt mer.


vt15.jpg


Og ellers har jeg laget forsenket hull til Electrosocketen og drillet opp alt til pickups og jording. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for kommentarer :)

For oss uopplyste- hva innebærer "StewMac- løsningen" når deg gjelder å frese hulrom?

StewMac har et sett med fresemaler til "kontrollrommet" og et tilhørende lokk:

http://www.stewmac.com/shop/Tools/Templates/Control_Cavity_Templates.html

Tenkte det var greit å ha siden det kan brukes til litt av hvert av gitarformer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Det har stort sett gått i french polishing på Tele i det siste, men det er ikke så veldig spennende å ta bilder av. Noe mer fotogent er å åpne opp plekterbrettet på en gitar og skru fast en Firebird-pickup.

j07h.jpg

Planlegger en Quarterpounder i bridge også, men jeg skal teste den som den er på øving først.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

dazk.jpg

Da er det nok mørk shellac på toppen (må ha litt mer på kanten av lydhullet). Jeg har pusset toppen med 400-papir for å få alt flatt. Sidene og baksiden har fått noen strøk med lys (platinum blonde) shellac, og kantlisten er skrapet ren. Nå skal hele greia, med topp og lister, få en del omganger med den lyse shellacen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.