Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Mer Telemaster...


Anbefalte innlegg

Før finish tenkte jeg det var best å gjøre noe med et par kvaelommer, så jeg fylte dem med medium-flytende superlim.

img1472s.jpgimg1473sd.jpg

Funker glimrende, fyller bra og blir helt glatt og jevn selv om det kanskje ikke ser sånn ut på bildene.

Men selve whitewash-finishen gikk skeis, det ble nesten umulig å få lik fargedekning på hele kroppen. Ble stygge skiller mellom strøkene, og spesielt rundt fra forsiden til kanten, så jeg slo det fra meg. Heldigvis var det lett å få av med en fuktig klut siden det ikke hadde tørket helt.

Da blir det plan B, jeg må bare lage den først... Og hvis du trenger en liten liter med hvit interiørmaling kan du få den billig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestillingsverk kan jeg vurdere, bare det er noe Fender-lignende :) Må nesten kvitte meg med noe av det jeg lager også, jeg hadde allerede alt for mange gitarer da jeg startet på den første... Men det er jo moro å holde på med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Askekroppen nærmer seg... Har frest dypere lomme til neck-pickup nå, så jeg kan gjemme en Gibson Firebird-pickup under plekterbrettet. Jazzmaster/Esquire-look, men med litt ekstra muligheter :) Firebird-pickupen er den "nyere" keramiske typen og har så høy output at jeg tror det kan funke.

Grankroppen må avvente litt til jeg har fått penger på konto, men jeg tenker det blir en Wudtone-finish. Er ikke helt sikker på om jeg skal ha transparent hvit eller Butterscotch ennå... Med butterscotch må jeg nesten ha svart plekterbrett også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Det har endelig vært vær til å begynne på litt fargelegging:

img1505sp.jpg

Jeg har bestemt meg for Olympic white fra Wudtone til den andre. Mens jeg venter på penger til det, kan jeg jo gjøre ting som ikke koster noe.

Lage en Tele fresemal, kanskje?

img1501s.jpg

Og sage en mahognyplanke i to tyyynne deler og bookmatche dem, her er den etter planing:

img1502sd.jpg

Så det kan ende opp noe slikt:

img1503sq.jpg

En slags '69 Thinline med bjørk kropp/mahogny topp og - hvis jeg manner meg opp nok - mahogny hals med gripebrett av eik.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett et par basser med hals av eik påTalkbass. Byggerne mente det var veldig gode greier og sa at de låt som wenge-halser. Jeg har et passende emne liggende og har lekt med tanken på eikehals selv, men det er steinhardt og jeg er litt redd for hvordan vekta blir også. Det ender nok med at jeg prøver en gang :)

Endret av el_roffo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte jo gjøre litt mer research på eikehals og fant dette:

trio078.jpg

Det er visst flere på TDPRI-forumet som har prøvd dette. Noen mener det blir for tungt, andre sier det ikke blir tyngre enn lønn. Men jeg tror eik må være godt tørket og bearbeidet så det ikke beveger seg. Det blir litt porefylling også men kanskje ikke verre enn mahogny.

Endret av el_roffo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første bildet jeg postet av beiset gitar avslører et lite problem med mange svarte fargestoffer: de er ikke svarte :) Det er en slags superkonsentrert blå/lilla farge, og det var lett å se etter det første strøket på gitaren. For å unngå blått skjær i beisen la jeg på valnøttbeis som andre strøk, og i de to påfølgende strøkene blandet jeg i en god dæsj valnøttbeis i den svarte beisen. På bildene ser det fremdeles ut som blasse greier, men nå er den skikkelig svart. Her henger den til tørk på snora:

img1506sp.jpg

img1507s.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.