Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tjukke strenger - filing av "nuten"


CowJuice

Anbefalte innlegg

Jeg har satt på tjukke strenger (11-48 ) og stemt ned til D. Etter å ha justert truss roden og bridgen merker jeg at strengene fremdeles er litt høye ved de første båndene. Jeg husker å ha lest at man skal file nuten for at strengene skal komme seg ned igjen, men jeg er sikker på åssen man gjør det. Er det noen som har peiling på sånt?

Jeg kommer snart til å skifte til 12-52, og da kan jeg se for meg at dette virkelig blir et problem :cry:

Gitaren det gjelder er en Ibanez RG450. Den har licensed floyd, og locking nut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Floyd Rose og 012 høres slett ikke ut som en god kombinasjon...og jeg ville ihvertfall ikke begynt å file nut'en,hva når du skal skifte tilbake til 010-strenger?

nei,skaff deg en billig brukt gitar med fixed bridge,og kjøp zakk wylde-boomers(010-060) og spill fletta av alle fløterockerne der ute! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Floyd Rose og 012 høres slett ikke ut som en god kombinasjon...og jeg ville ihvertfall ikke begynt å file nut'en,hva når du skal skifte tilbake til 010-strenger?

nei,skaff deg en billig brukt gitar med fixed bridge,og kjøp zakk wylde-boomers(010-060) og spill fletta av alle fløterockerne der ute! :)

Jeg satt på 012 strengene i stad.. Siden jeg stemmer ned til C, er det ikke noe problem i forhold til floyden. Den virker som den skal.

Hvis jeg en dag bestemmer meg for å gå tilbake til lettere strenger kan jeg vel bare kjøpe ny nut??

Jeg liker ikke helt tanken på 10-60 strenger.. For tynt i toppen og for tungt i bånn. Noe jeg kunne tenke meg er 11-52, hvis det er noen som lager det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri røke en streng før ! :)

hehe, før pleide jeg å ryke 2-3 strenger i uka :mrgreen:

Nå har jeg klart å komme meg ned til 2-3 ganger i månten.

Husker en gang jeg røyk to strenger i løpet av en bandøving, og en til når jeg kom hjem.. Husker du det Zi0n?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å ikke like lyden/feelingen på strengene før de ryker, så det er ikke noe problem her. Var en streng på nylongitaren som røyk for noen uker siden, men det var fordi jeg ikke hadde fått surra meg til å skifte strenger på den på en stund (flere måneder).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
Shit, hvorfor skal du ha 0.12(!) strenger?

hvis du hadde latt være å denge så hardt så hadde du ikke trengt å ryke strenger hver øving  :)

Poenget er jo at man får en helt annen LYD med tykkere strenger. Selv bruker jeg 011, pga fetere lyd og mer motstand. Liker å måtte jobbe litt :)

009 er for pyser

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror faktisk ikke jeg heller har skiftet strenger etter at du fikk warlocken.. Begynner å bli på tide.. De låter helt jævlig. Kan faktisk se at strengene har blitt grønne der plekteret treffer dem mest (bruker stort sett grønt plekter)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.