Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Den store modifikasjons-tråden!


Thunder Fingers

Anbefalte innlegg

Dette er jo noe som noen av oss er veldig glad i å styre med, post her hva du har gjort og gjør med basser du ikke er helt "enig" med og hva du har planer om å gjøre. :)

For min del så har jeg:

*En Rickenbacker som hadde en Hipshot stol engang, Leverte den inn til AVH, fikk vokset pickupene samt fant ut at original-stolen var, sært nok, mer praktisk for akkurat den individuelle bassen, der Hipshoten hadde vært en forbedring for en hvilken som helst annen Rickenbacker 4003 :S Planer: Ingen, elsker henne akkurat som hun er. Vil forøvrig anbefale Hipshot stolen til alle med en nyere Rickenbacker en min, da de er helt andre dyr etter sånn.. 1995.

* En Fender Roger Waters Precision som jeg har byttet plekterbrett på til et i speil, og nå kaller jeg den en "Phil Lynott signatur bass" Planer: kommer til å selges i nær fremtid.

* En Warmoth / status sak som egentlig er selvbygd. Hipshot, Badass, Emg og hele kaka.. Planer: Bytte ut pickupene med seymour Duncan Quarterpounder P/J.

Og her, en hjemvendende favoritt: Listerud explorer bass: Kommer til å få:

nye pickuper: Mike Lull TB om jeg får tak i, om ikke blir det noen andre Thunderbird type pickuper, Kanskje Hotwire sine Funderbird pickuper.

Ny preamp: Kommer til å få en Sadowsky preamp, for de er best, hands down!

Den vil få installert en Hipshot Bass tremolo, samt jeg vurderer å få scalloped de nederste båndene. vurderer og å få den konvertert til en 5 strenger, men det kan bli drøyt trangt mellom strengene da den er 41mm ved nut, og de trangeste 5erene jeg ser der ute er 44.5mm. evt så blir det en Hipshot Extender som jeg endten hiver ned til C eller H, alt etter hva strengene tåler. (Ja, den skal bli en skikkelig shredder-bass med bunndraget fra en Thunderbird :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjah, denne har jo sett litt action med både fres og loddebolt...

534269_10152093323960422_1516682811_n.jp

Den har en Chandler hals og kropp av or fra Pål Kristiansen. Hipshot stol og D-tuner, Seymour Duncan Quarterpounder P-pickup. Jeg beiset den svart først, men pusset ned litt og beiset valnøtt oppå. Etter hvert har jeg frest ut til Music Man-pickup og satt i Music Man preamp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah. Noe sånt kunne jeg lett hatt selv, om jeg hadde hatt kunnskap til å bygge noe slikt. Har vurdert tanken å kjøpe en Fender P Deluxe (aktiv med P+J-pickups.. men det visste dere vel). Men med en MM-bucker må det jo bli enda fetere. Jaja. Du får si fra hvis du skal selge herligheten billig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Fender road worn jazz bass som jeg nå skal putte noen Nordstrand nj4 pickups på. Jeg tenker også å fikse en badass bridge og kanskje en ny pickguard som ikke er så sykt vanlig (har standard sunburst finish)

Har du testet Lollar mikker? Jeg liker de bedre en Nordstrand faktisk, låter vintage Fender, og det passer jo til den bassen der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du har teste nordstrand også ja.. Hvordan anderledes låter de lollar mikkene? Har forresten aldri hørt om dem

Lollar ligner veldig på vintage Fendermikker, mens Nordstrand er mer moderne, særlig i toppen. Etter min mening;)

Har du forresten vurdert å putte inn en preamp istedet for å skifte mikker? Sadowsky har en ny variant nå, den har jeg troa på!

http://www.sadowsky.com/

Endret av Bugbass
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lollar ligner veldig på vintage Fendermikker, mens Nordstrand er mer moderne, særlig i toppen. Etter min mening;)

Har du forresten vurdert å putte inn en preamp istedet for å skifte mikker? Sadowsky har en ny variant nå, den har jeg troa på!

http://www.sadowsky.com/

Jeg har alle likt å spille passivt. Synes jeg mister litt tre og mellomtone når jeg skur på en aktive preamp. Jeg hadde en sadowsky outboard preamp tidligere. Likte den ikke særlig godt, og det støyet masse :/ Andre aktive basser jeg har hatt er en musicman stingray og en sandberg jm4. Jeg hadde faktisk nordstrand nj4 tidligere på en squier bass. Likte lyden veldig godt :) Her er en video jeg lagde:

Jeg har neckpickuppen veldig lavt i forhold til bridgen. Ble litt tynn lyd, men tight

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alle likt å spille passivt. Synes jeg mister litt tre og mellomtone når jeg skur på en aktive preamp. Jeg hadde en sadowsky outboard preamp tidligere. Likte den ikke særlig godt, og det støyet masse :/ Andre aktive basser jeg har hatt er en musicman stingray og en sandberg jm4. Jeg hadde faktisk nordstrand nj4 tidligere på en squier bass. Likte lyden veldig godt :) Her er en video jeg lagde:

Jeg har neckpickuppen veldig lavt i forhold til bridgen. Ble litt tynn lyd, men tight

Skjønner, passivt er fint det :)

Men hvis Sadowsky preampen støyet, så er det noe feil et sted i signalkjeden din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.