Web Analytics
Jump to content

Vrengpedal

krishest

Recommended Posts

Skal skaffe meg ny vrengpedal.

Har tenkt på litt forskjellig, men kommet fram til noen av disse.

Jeg håpet på å kanskje få noen ord fra dere som har erfaringer med disse pedalene, både gode og dårlige.

Gjerne foreslå noen andre også!

Landgraff Dynamic Overdrive

Mad Professor Sky Blue Overdrive

Mad Professor Little Green Wonder

JHS Morning Glory

Walrus Mayflower

Walrus Voyager

-På forhånd takk.

Er på utkikk etter en overdrive hovedsaklig som skal brukes på cleanlyd fra en Suhr Badger 18W forsterker. Også verdt å nevne har jeg en Fender stratocaster USA Deluxe med Single Coils.

Edited by krishest

Har selv Mad Professor LGW... fantastisk pedal, i allefall dersom du tenker å parre den opp mot en Marshall forsterker.

Det er strengt tatt her jeg synes den kommer mest til sin rett... Selvsagt så har jeg ikke prøvd den mot bøttevis med forsterkere, men jeg har prøvd den opp mot Class 5, Vintage Modern 2266C, JCM800 1987 og AFD100 og på alle disse så er den råtøff... på min Lil' Elvis så er den ikke like tøff, ei heller på Deluxe Reverb... så da vet du hvilke jeg har prøvd den på også :)

De andre pedalene har jeg ingen, niks, nada erfaring med...

Hva er det du søker av lyd fra disse pedalene?

Kan jeg i tilfelle tipse om ett par som er veldig stilige?

I tilfelle du tenker 'ja, det kan du', så bare legger jeg noen link nedenfor her...

Rocket Pedals - Flex Drive

Barber Electronics - Direct Drive SS

Eller dersom Marshall flyter din båt

Catalinbread - Dirty Little Secret MKIII

Dette er mine favoritter anno 29.mars 2013 i allefall...

LGW er kjempefin! Super vreng.

JHS Morning Glory er en pedal med mye karakterer. Liker du ikke karakteren, liker du nok ikke pedalen. Jeg for min del synes det er stilig!

Ellers vil jeg også anbefale Blackstone og Rocketpedals sin Allan Holdsworth-vreng! Begge to er fantastiske pedaler. De har mange lydmuligheter og spiller fint på alle forsterkere.

Det hadde jo kanskje hjulpet om trådstarter ville dele et par ting med oss, som for eksempel lydideal og hva slags amp han har... Om den skal brukes på clean amp eller i kombinasjon med ampvreng osv. :)

Ja, nemlig. Du kom meg i forkjøpet, uten at det gjør noe.

Det er jo et hav av vrengpøser der ute..... er det overdrive, distortion, fuzz du er ute etter?

Og seff, hvlken amp har du tenkt til å bruke den på?

Ja, nemlig. Du kom meg i forkjøpet, uten at det gjør noe.

Det er jo et hav av vrengpøser der ute..... er det overdrive, distortion, fuzz du er ute etter?

Og seff, hvlken amp har du tenkt til å bruke den på?

Nja... det er vel det normale å etterspørre når en spør etter anbefaling til ny vrengpedal... men rent strengt tatt så har TS funnet seg noen spesifikke pedaler han ønsker å høre erfaringer på... så sånn sett så har han jo satt lista.

Det var vel egentlig jeg som først tok meg den friheten og ga ett par/tre tips til andre pedaler, noe som er på siden av det tråden omhandler... men det var gjort i beste mening... OG jeg ga uttrykk for mitt inntrykk av den ene av de pedalene han ramset opp som jeg faktisk har erfaring med noe som er nettopp det som søkes...

Den eneste av de som listes opp i første innlegget som jeg har prøvd (og eier og bruker) er Little Green Wonder. Anbefales absolutt! Bruker den på Mesa Roadsteren min, gir fin vreng på clean og crunch-kanalene, og drar opp enda et hakk på lead-kanalene. da med stort sett boost på LGW, lite drive.

Jeg har ikke prøvd noen av pedalene han nevner, og jeg har bare hørt om to av dem! Men jeg har derimot prøvd veldig mye annet, så om jeg kunne få et innblikk i bruksområde og ønsket resultat så kan jeg nok foreslå mye annet ;)

Men om det må være håndbyggede TS-kloner med små endringer solgt til blodpris*, kan jeg nok ikke hjelpe :P

*«Boutique» ;D

Nåh... LGW trenger ikke være HW da... rent tilfeldigvis så er min det... måtte ha en souvenir fra juleshopping i Køben med kona... men de selges vel mest som PCB versjon som er betraktelig rimeligere enn HW versjonen...

Ibanez TS 808: 1750,- hos Evenstadmusikk

Mad Professor LGW: 1590,- hos Vintagegitar... og jeg regner med at 4Sound matcher prisen...

Så... er med på at det er noen endringer, men blodpris... me think not... just sayin' :)

Edited by Griffin

Jeg har PCB-versjonen av LGW. Har hatt TS9 og testa tidlig 80talls TS808 opp mot LGW samtidig, og de kan skrus til å havne i samme ballparken, men LGW er mye mer allsidig. Stor spennvidde ved aktiv bruk av Body-knotten, låter kjempefint. Ikke har den det jævlige parallelle cleansignalet som alltid ligger under vrengen som på en tubescreamer heller, så det går faktisk an å bruke den til annet enn boost.. :)