Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tstone - oppdatert [02.05.05]


Tstone

Anbefalte innlegg

Dette er vel blitt sagt før her på forumet, men vær klar over at hvis du tar med din nykjøpte gitar på grønt i tollen på Gardermoen, og den kostet mer enn 6000 NOK i ukens dollarkurs (som Tollvesenet bestemmer, ikke valutabørsen), du blir stoppa og tatt for smugling, blir ditt kjære horn beslaglagt og senere solgt på tvangsauksjon til inntekt for statskassen. Du får selv velge om du tar den risikoen eller ikke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg skal bare ha en billig Ibanez, og den eneste grunnen jeg skal kjøpe den i USA er at jeg ikke gidder å vente på at den skal komme til Norge enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Angående Hofneren - er du sikker på at det er en 175, og ikke en 176? I følge denne siden, har 175 ikke de samme bryterne som din gitar, mens 176 ser ut til å være rimelig identisk. Uansett, fascinerende gitar - om den er pen eller grusomt stygg har jeg ikke helt bestemt meg for ennå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Thomas: Du har helt rett, det er nok en 176. Den er absolutt en kremfjøl, men dessverre ikke helt original. I ettertid har jeg fått satt på en gibson-stol, fordi den originale stolen var borte og erstattet med noen billige plastgreier da jeg fikk den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hofneren er kjempesexy, gratulerer!

Beklager OT, men gitarkjøp i USA gikk glimrende. Hvordan jeg fikk gitaren er egentlig en liten historie i seg selv, og sier sitt om hvor god service de har i skikkelige butikker i USA. Gi bekskjed om noen vil høre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, en etterspørsel er nok for meg. Here it goes.

Etter mange dagers leting rundt om i L.A, fra Hollywood til San Pedro, til Venice Beach, så var jeg fremdeles uten gitar. Hver butikk jeg spurte gjorde det de kunne for å ringe lagere og varehus, men til ingen nytte. Stadig ble jeg anbefalt andre butikker, eller sendt videre.

Da jeg hadde vært der i en uke var håpet nesten svunnet hen. Så skjedde det plutselig at vi tok en taxi til Universal City, og rett som det var lå det en litt kamuflert, men nok så stor bygning ved siden av veien. "West L.A Music", avdeling øst. Hovedbutikken hadde vi nemlig vært i før. Vi gikk inn.

Det var tydelig at denne butikken spesialiserte seg på keyboards og synther, men hadde også en liten gitaravdeling. Jeg og min kamerat står og ser oss litt om, pratende om hvor kjipt det var å ikke finne gitaren. Plutselig kommer det en av de ansatte mot oss og spør "Excuse me, but are you Norwegian?". Vi svarer jo ja, og mannen lyser opp; "Oh, you`re those guys!". Vi er fremdeles ganske forvirrede. Fyren, som het Steve, ber oss om å bli med han, og ganske utrolig har han en Ibanez Iceman liggende bak disken i en kasse.

Det viste seg at selv på denne korte uken jeg hadde vært der hadde ryktet spredd seg om den søkende nordmannen som så gjerne ville ha en Ibanez til i sin samling, og noen av butikkene hadde forhørt seg med hverandre og funnet ut av denne West L.A Music avdeling øst var den eneste jeg ikke hadde besøkt. Dermed hadde de tatt inn en gitar, i håpet om at jeg skulle komme inn. Snakk om god service, jeg fikk til og med $70 i avslag!

Tviler på at noe lignende ville skjedd her i sure lille Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, en etterspørsel er nok for meg. Here it goes.

Etter mange dagers leting rundt om i L.A, fra Hollywood til San Pedro, til Venice Beach, så var jeg fremdeles uten gitar. Hver butikk jeg spurte gjorde det de kunne for å ringe lagere og varehus, men til ingen nytte. Stadig ble jeg anbefalt andre butikker, eller sendt videre.  

Da jeg hadde vært der i en uke var håpet nesten svunnet hen. Så skjedde det plutselig at vi tok en taxi til Universal City, og rett som det var lå det en litt kamuflert, men nok så stor bygning ved siden av veien. "West L.A Music", avdeling øst. Hovedbutikken hadde vi nemlig vært i før. Vi gikk inn.  

Det var tydelig at denne butikken spesialiserte seg på keyboards og synther, men hadde også en liten gitaravdeling. Jeg og min kamerat står og ser oss litt om, pratende om hvor kjipt det var å ikke finne gitaren. Plutselig kommer det en av de ansatte mot oss og spør "Excuse me, but are you Norwegian?". Vi svarer jo ja, og mannen lyser opp; "Oh, you`re those guys!". Vi er fremdeles ganske forvirrede. Fyren, som het Steve, ber oss om å bli med han, og ganske utrolig har han en Ibanez Iceman liggende bak disken i en kasse.  

Det viste seg at selv på denne korte uken jeg hadde vært der hadde ryktet spredd seg om den søkende nordmannen som så gjerne ville ha en Ibanez til i sin samling, og noen av butikkene hadde forhørt seg med hverandre og funnet ut av denne West L.A Music avdeling øst var den eneste jeg ikke hadde besøkt. Dermed hadde de tatt inn en gitar, i håpet om at jeg skulle komme inn. Snakk om god service, jeg fikk til og med $70 i avslag!

Tviler på at noe lignende ville skjedd her i sure lille Norge.

Ja... De fleste amerikanere er vel greie personer de!

Kos deg med Ibanezen :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.