Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Lett modifisering av en SG gitar!


Anbefalte innlegg

Morsomt prosjekt!

Hvordan er radiusen på gripebrettet på det gamle VS det nye du har satt på?

Må man ikke justere/tilpasse sadlene på broa for forskjellige radiuser for å få det helt nøyaktig da? Eller kanskje jeg er litt på bærtur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok litt rett, men etter mitt øyemål er gammelt og nytt likt, dvs. 12".

Men på Gibson type gitarer er broa helt rett, ingen radius, og ikke mulighet for individuell justering av hver sadel. De justeres jo bare i hver ende, altså 1. og 6. strengs posisjon, og da blir det jevnt skrått i mellom der. Dermed vil jeg konkludere med at på denne typen gitar er det ikke noe å ta så alvorlig!

Endret av askret
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mills Kaviar sin spådom om at jeg ville ødelegge finishen gikk i oppfyllelse!

Så gøy at min spådom stemte da :P Men ellers så ser det jo veldig bra ut! Hvordan bånd og nøtt skal du ha? En annen ting jeg tenkte på, er at du har jo muligheten til å gjøre om headstocken til Gibson når du først er igang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bånda jeg har liggende er StewMacs wide/medium. Har brukt de før og de er helt passe for meg på en slik type gitar. Nøtta blir nok den originale fra Eaglen. Iallfall i første omgang. Mulig at jeg må bygge opp en millimeter under den..

Og det går ikke an å lage et full-size Gibson hode på denne, på denne er hodet altfor smalt. Og det er like greit! Hadde egentlig tenkt å ha den helt uten logo også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også fått på side-dots på gripebrettet nå. Umulig å få tatt noe greit bilde av det. Men satte et godt merke med syl der de skulle i, og boret såvidt med et 2.5 mm bor. Superlim i hullet og inn med dotten! Litt lett pussing etterpå, så ble det helt ok! Men det er noen puslete små greier å holde på med med gulerot-fingrene mine...

Nå blir det litt pussing og lakkering! Tar nok en stund, er for kaldt til å drive med lakkering utendørs nå! Vil ha vår og sommer!!

Endret av askret
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært fint påskevær her, og gitaren nærmer seg å bli ferdig.

Lakkert svart og klarlakk, det ble jeg godt fornøyd med! Ikke som fra fabrikk, men helt ok for meg!

Jeg måtte jo få montert alle løse deler, og det ble noe bra og noe ikke fullt så bra...Inlay-stickerne har jeg ikke satt på..

  • Nøtta blir for lav nå, så jeg må enten heve den eller lage en ny...
  • Det kan se ut som at jeg har pusset litt for mye på kanten av gripebrettet, Den tykke E-strengen glir lett utfor kanten hvis jeg ikke konsentrerer meg veldig. Det er ikke mye om å gjøre, jeg flyttet nøtta 1 mm nedover, og det ble plutselig helt ok.
  • Intoneringen er helt 100%, i 12. bånd og i 24. bånd.
  • Båndjobben er fin, lav action og null båndskurr, fornøyd med det.
  • De originale pickupene er passe grøtete i neck, og veldig fin i bridge, tror det passer på en Iommi-gitar.. Han er vel ikke mest kjent for clean-lyden sin..
  • Elektronikken funker som den skal!

Så et ikke altfor avslørende bilde kan passe her!

DSC03808-800.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig så langt! Nye knotter og nye pickups mangler, men det får komme etterhvert!

Den har fått et sett med Fender 009 strenger, og er fremdeles veldig bra justert, både strengehøyde og intonasjon. Strengene detter heller ikke utfor kanten lenger, så den ble faktisk ganske bra å spille på! Lyden av neckpickup er ganske grøtete, klarer egentlig ikke å holde den clean på cleaneste setting på Mesaen, kun hvis jeg skrur ned volumet på gitar-knotten til ca. 2. Men jeg har inntrykk av at det er noe sånn Gibson sine Iommi-signaturer også er..

Så jeg er fornøyd!

Avslutter med noen ganske dårlige bilder, ikke lett å ta bra bilder av en svart gitar inne med blitz.... Og et lite og billig Sony kamera...

Helt%20ferdig%202-800.jpg

Helt%20ferdig-800.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.