Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

STJÅLET! Ibanez 'Silver Series' Jazz Bass-kopi & Meinl cajon.


Truckstop Chuckie

Anbefalte innlegg

Natt til søndag/søndag morgen 17. mars hadde jeg innbrudd i bilen min som stod parkert i Åsengata på Sandaker/Torshov (nedenfor Torshov Kirke). Foruten herverket som resulterte i en knust bakrute, er jeg nå en bassgitar og en cajon fattigere.

Det er snakk om en gammel Ibanez 'Silver Series' fra 1978, en kopi av Fender Jazz Bass, og en Meinl cajon. Ibanez-bassen lå i en tynn, grå gigbag, mens cajonen lå i en godt polstrert sort gigbag.

Cajonen er lett å kjenne igjen da den har en skade i treverket i fronten (som går gjennom treverket).

Om folk kunne hatt følerne ute så er det kanskje håp at disse dukker opp igjen?

Er ikke akkurat snakk om vintagegreier med høy verdi, men bassen spesielt har affeksjonsverdi for meg. Cajonen også forsåvidt, da jeg fikk denne av kona da jeg fullførte musikkterapeut-utdannelsen for to år siden.

92f793b0-a161-6f20.jpg

92f793b0-a17d-af08.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En fyr gikk rundt og skulle med sorg selge sin kjære bassgitar i Birkelunden ved 14 tiden i går søndag for 500,-

Lå i en grå gigbag, overhørte spørsmål om hvilken modell, noe vedkommende måtte åpne gigbag for å finne ut av.

Ble litt interressert selv men med medbrakte masete unger, var fyren borte før jeg fikk pratet med ham.

Tilsynelatende vanlig kar, kan ikke si å ha sett ham før i området ( ikke en av de vanlige slitne kara m.a.o)

Om det faktisk var en ibby i baggen vites ikke, men prisen tatt i betraktning, er det vel mye som tyder på det var din bass det var snakk om.

Mere vet jeg ikke.

Jørgen Lintoft.

--

Ikke lurt å oppbevare noe som helst i nattparkert bil i Oslo, uansett hvor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det var en tynn bag med noe tusjbokstaver på fronten (blant annet etternavnet "Enoksen" eller "Knutsen") så er det 100% garantert bassen min.

Skal ned på Politihuset for å anmelde nå etter jobb og dette er noe jeg skal fortelle onkel Politi.

Takk for infoen.

Endret av Truckstop Chuckie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Jeg fikk et tips av en kamerat at han muligens så denne på markedet på Birkelunden i går, søndag 14. juli. Om noen Oslo-borgere kunne holdt øynene oppe ved ev. neste markeds-besøk hadde det vært fint.

På bildet har ikke bassen knotter på potmeterne, men den hadde det på tidspunktet den ble stjålet. Uoriginale, type effektboksknotter, hvorav den ene er rød på toppen.

Som nevnt har den Noiseless-pickuper og disse er lette å kjenne igjen ved at coverne har bokstavene CSN på seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje verdt å merke seg at listen over påmeldte selgere sendes og registreres hos politiet.

http://www.markedsutleie.no/index.php?p=14-14-12

Jeg ville nok først tatt en kikk på markedet for å få verifisert om det er bassen din som verserer i en av salgsbodene. Ellers forsvinner den sikkert bare helt av radaren - jeg vil tro at hverken bodselgerne eller utleier er spesielt interessert i å få oppmerksomhet rundt heleri.

Mht hvilken innsats man kan forvente fra politiets side så er det nok patetisk lite. Jeg fikk stjålet motorsykkelen min for en måneds tid siden, og de hadde det så travelt med å få henlagt saken at de aldri engang svarte meg på hvordan de ønsket videobevisene overlevert før brevet med henleggelsesvedtaket kom i posten... Så dersom saken på magisk vis skulle løse seg selv så sitter de der uten skikkelige bevis - bare fordi de ikke surret seg til å svare meg med en simpel setning i en e-post.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.