Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fender '65 Deluxe Reverb RI


Anbefalte innlegg

En kompis jeg spilte i band med på 90-tallet har sagt seg villig til å låne meg sin Fender amp fra 80-tallet. Skal hente den sent i kveld.

Hvis jeg ikke husker helt feil så er det en Princeton Reverb II. Ikke Fenders fineste øyeblikk tror jeg, men sett i lys av at jeg spiller på en Cube 30x så håper jeg det vil roe nervene for en stund ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare så forutsigbart at Axe-Fx menigheten må skryte av multieffekten sin i diverse forsterkertråder.

En Axe-Fx II er ganske langt unna enkeltheten i en Fenderkonstruksjon fra 1963.

Er enig i den, har vært der selv og samme hvor bra Axen min var fikk jeg den aldri identiskt med min 90' twin med 15", var heller aldri i nærhet av den lyden jeg har med Cornish vreng og lignende i denne forsterkeren.

Axen var bra den med uendelige muligheter, men kom aldri opp mot den lyden jeg var vant til.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare så forutsigbart at Axe-Fx menigheten må skryte av multieffekten sin i diverse forsterkertråder.

En Axe-Fx II er ganske langt unna enkeltheten i en Fenderkonstruksjon fra 1963.

Jeg vil påpeke at jeg på ingen måte tilhører Axe-Fx-menigheten, da jeg fortsatt er strålende fornøyd med Boss GT-10. Selvsagt skal jeg innrømme at AC15'n jeg har stående har en noe fetere crunch, men i en full bandmix låter GT-10'n mer enn godt nok.

Enkeltheten jeg snakker om er på ingen måte den konstruksjonsmessige, men hva jeg trenger å bære med meg, og hvor mye egenlyd det lager på scenen. Det at en effektbrett er lettere å bære med seg enn en røramp og pedalbrett er faktisk et objektivt faktum, og det samme er det at det er lettere å få god PA-lyd i små puber der man ikke har så veldig mye volum å gå på når bandet ikke har noe særlig egenlyd på scenen enn hva det er når man har med seg røramper som må pushes til de brekker opp og trommesett. (Ja, vi spiller ofte med digitaltrommer også)

edit: uansett så skal det vel sies at jeg er særdeles lite fin på gitarlyden min. Så lenge den sitter fint i miksen og låter greit så er jeg stort sett fornøyd. At folk er mer kresne enn meg har jeg full forståelse for (:

Endret av Duckling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som Axe-menigheten har roet seg litt etterhvert, ser folk på HRI og TGP har begynt å gå tilbake. Har ikke testa Axe selv, og det låter nok sjef, men i en livesituasjon tror jeg at jeg holder meg til vanlig ampoppsett, konservativ som jeg er så liker jeg det enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.