Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Telrad forsterker


borlei

Anbefalte innlegg

Er det noen som har info om denne Telraden? 70 watt. Det er tre stk høytalere i den, to nede og en oppe. Er det en TGF10/5? TGF10/5E? Noe annet?

Det er og montert tremolo/reverb, men vet ikke om dette er orginalt? Ut fra bilder jeg ser på internett så ser min litt anderledes ut. Bla utskjæringen til venstre på bildet av baksiden. Dette er en volumkontroll til 'ekko' som det står. Det som kan skimtes i hullet helt nederst er pedalen til denne, bestående av ei plate med to knapper. Inni finner jeg og et ni volts batteri som driver tremolo/reverb/ekko-enheten. Er veldig interessert i å vite hva som er orginalt og hva som er montert i ettertid, men finner ikke informasjon på nettet Hvordan daterer men disse forsterkerne?

post-13206-0-05531900-1363349647_thumb.j

post-13206-0-63572500-1363349647_thumb.j

post-13206-0-33241400-1363349648_thumb.j

post-13206-0-05337900-1363349649_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har info om denne Telraden? 70 watt. Det er tre stk høytalere i den, to nede og en oppe. Er det en TGF10/5? TGF10/5E? Noe annet?

Det er og montert tremolo/reverb, men vet ikke om dette er orginalt? Ut fra bilder jeg ser på internett så ser min litt anderledes ut. Bla utskjæringen til venstre på bildet av baksiden. Dette er en volumkontroll til 'ekko' som det står. Det som kan skimtes i hullet helt nederst er pedalen til denne, bestående av ei plate med to knapper. Inni finner jeg og et ni volts batteri som driver tremolo/reverb/ekko-enheten. Er veldig interessert i å vite hva som er orginalt og hva som er montert i ettertid, men finner ikke informasjon på nettet Hvordan daterer men disse forsterkerne?

attachicon.gif1359200684592.jpg

attachicon.gif1359200724361.jpg

attachicon.gif1359200801397.jpg

attachicon.gif1359200916574.jpg

Hei,

Forsterkeren bruker 70 watt, men virkningsgraden er lav, så det høyttalereffekten er på beskjedne 17 watt. Forsterkeren er sannsynlig en variant av TGF-10-5, og jeg vil anta at det du nevner er originalt. Dette var mer håndarbeid enn serieproduksjon, og nye ideer dukket nok opp etter hvert. Jeg har en tilsvarende med ni-volts batteri etc. den serienummer 2052. Serienummer 1494 er uten denslags (og heller ikke klangfjær) - men den har to ekstra sidehøyttalere for "sorround". Det samme har serienummer 1602 - og den har også klangfjær, så her er det meste ulikt. Ta gjerne kontakt via sectormedia@getmail.no for videre Telrad-kommunikasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei- Den er nok garantert original, en av de siste modellene, ca 63-64 vil jeg tro .15-17watt ut med 2xEL84 sluttrør. Vibratoen eller tremolo som er det riktige ordet, drives av den ene halvdelen av det første ecc83-røret i pre-ampen, det er en tilbakekobling som var vanlig den gang da. Watkins, Gibson, Gretsch(valco) m-fl. hadde samme oppsett. Fin effekt, men slitsom for røret. Reverben er også made in house, altså Telrad, batteridrevet sådan, har en eller to små fjærer, morsom sak, bruker to store 9-volts batterier som man ikke får kjøpt mer...

Forsterkern låter knallbra for de som er glad i Shadows-type gitarlyd, du får ingen vreng her, da må du ha pedal, clean helt opp! Høyttalerne er Seas 8"- 3 stk + sidehøyttalere, alle alnico magneter, mye derfor den myke lyden. Rør ellers på denne er EZ81, 2xECC83 og 1x 5879 + de to tidligere nevnte EL84.

Best lyd får du med singlecoil pu, er ikke så rare tonekontroller her, men hva skal man da egentlig med det???

Lykke til, ta vare på den.

Ratttata

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen :)

Er det noen som har info om denne Telraden? 70 watt. Det er tre stk høytalere i den, to nede og en oppe. Er det en TGF10/5? TGF10/5E? Noe annet?

Det er og montert tremolo/reverb, men vet ikke om dette er orginalt? Ut fra bilder jeg ser på internett så ser min litt anderledes ut. Bla utskjæringen til venstre på bildet av baksiden. Dette er en volumkontroll til 'ekko' som det står. Det som kan skimtes i hullet helt nederst er pedalen til denne, bestående av ei plate med to knapper. Inni finner jeg og et ni volts batteri som driver tremolo/reverb/ekko-enheten. Er veldig interessert i å vite hva som er orginalt og hva som er montert i ettertid, men finner ikke informasjon på nettet Hvordan daterer men disse forsterkerne?

attachicon.gif1359200684592.jpg

attachicon.gif1359200724361.jpg

attachicon.gif1359200801397.jpg

attachicon.gif1359200916574.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.